Defender a Discovery v terénu. Limitem je vaše hlava

Defender a Discovery v terénu. Limitem je vaše hlava
  • Oba vozy jsme prohnali v lesích v okolí Red Bull Ringu
  • Největším limitem u obou aut nejsou jejich schopnosti, ale vaše hlava
  • Defender je stará klasika, která vás nenechá ve štychu
  • Discovery oproti němu oplývá luxusem, ale terénu se také nebojí

Na Jaguar Track Day jsme mimo závodního okruhu Red Bull Ring vyzkoušeli i pořádný terén. A kdo jiný nám měl dělat společnost než Land Rover Defender – legenda, která se už nevyrábí a její konec mnozí oplakali. Nesvezli jsme se však jenom Defenderem, ale také novým Discovery. A na rovinu říkám, že limit těchto aut není terén, ale vy a vaše hlava.

Nejdříve jsme si vyzkoušeli offroad trať, tedy nějaký ten boční náklon, vyjetí kopce a tak podobně. Pro oba vozy to byla taková malá jednohubka. To pravé nastalo, až když jsme zavítali do lesů v okolí Red Bull Ringu. Cesta, kde by se Jiří Korn v titulní roli filmu Honza málem králem jistojistě vyřádil. „Tak támhle pod tím kamenem bude jistě poklad,“ zní mi v hlavě.

A kdyby šlo jen o kameny… Na cestě byly kořeny stromů, bahno, voda, velké stoupání i klesání. Prostě to, co velká část majitelů nového Discovery nikdy neuvidí. I tak to auta mělo stále velké rezervy. V Defenderu je cítit poctivá mechanika a posunuté pedály směrem doleva, přičemž často sedíte nalepení na dveřích. Abych Defenderu nekřivdil, oplýval klimatizací a okénka byla v elektrice. V prudkém kopci si přeřazovat z jedničky na dvojku, kdy cítíte všechny ty mechanické části. To je prostě zážitek k nezaplacení.

Jaguar Track Day 2017

Naopak když se posadíte do Discovery, zapnete si vyhřívané sedačky, pod volantem máte jen dva pedály a všude vás obklopuje luxus. Podobnost Discovery s Range Roverem je zde zřejmá – na vše zde máte moderní asistenty, počínaje systémem Terrain Response 2, který monitoruje jízdní podmínky a volí to nejvhodnější nastavení, přes systém sledování hloubky brodu, který oceníte při průjezdech hlubší vodou, až po pomocníka sjíždění ostrého kopce. Přesto Discovery nabídne všechny moderní technologie i infotainment, který můžete znát z Jaguaru (infotainmentu InControl Touch 2 jsme se podrobně věnovali v nedávném testu Jaguaru F-PACE). Je to takový multifunkční hybrid bez hybridního pohonu. Říkal jsem si, že Discovery náročnou trasu nezvládne. A zvládlo to v suchém triku, zatímco to mé bylo značně propocené.

Jednoznačně do Discovery berte šestiválec. Čtyřválec k tomuhle auto prostě nepatří. A je úplně jedno, zda budete jezdit jenom na silnici nebo občas zavítáte do pořádného terénu. Pokud byste sáhli po základním čtyřválci, i tak zchudnete o 1 395 735 Kč. Za tyto peníze dostanete dvoulitrovou naftu s výkonem 180 koní. Vybrat si můžete jak z pětimístné, tak i sedmimístné varianty. Výše v nabídce je ten stejný motor s výkonem 240 koní. My ovšem doporučujeme třílitrový šestiválec s výkonem 258 koní.

Land Rover Discovery

Rozměry (d / š / v) 4 970 / 2 073 / 1 888 milimetrů
Rozvor 2 923 milimetrů
Brodivost 900 milimetrů
Maximální nájezdový úhel vpředu 34 stupňů
Přechodový úhel 27,5 stupňů
Maximální nájezdový úhel vzadu 30 stupňů
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze