Land Rover Defender často cestuje časem. Už minulá generace s konstrukčními kořeny ve 2. světové válce byla tak často přestavována na elektrický pohon, až do ní v roce 2013 vestavěl baterie a nahradil diesel elektrickým motorem samotný Land Rover. Defender All-Terrain Electric sice se skromnou, 27kWh baterií ujel pouze 80 km klidnou jízdou, ovšem zachoval si všechny terénní schopnosti originálu (proto také tak malý dojezd, mechanické odpory složitého poháněcího řetězce byly extrémní) a především připravil šokovanou veřejnost na věci příští. Loni se představil se zcela přepracovaným, mnohem výkonnějším elektropohonem (a také astronomickou cenou) komerčně prodávaný minulý Defender od externího úpravce. Potom už se nikdo nedivil ničemu.
A to je dobře, protože britsko-indická společnost Jaguar Land Rover (JLR) oznámila vývoj vodíkového pohonu pro nový, futuristický Defender. Právě obrovský Defender byl vybrán jako číslo jedna, na němž se začne ještě letos prakticky ověřovat pohon palivovými články. Ty už má společnost v rámci závazku dosáhnout v roce 2036 provozu svých vozidel zcela bez lokálních emisí vyvinuté, a v roce 2030, kdy analytici předpovídají na celém světě provoz 10 000 000 vodíkových aut a 10 000 vodíkových plnicích stanic, už chce mít vodíkový byznys pořádně rozjetý. A také by ráda dohnala náskok konkurence, která už vodíkové automobily prodává.
Vývoj probíhá v rámci projektu Zeus, spolufinancovaného britskou vládou, a podílejí se na něm společnosti Delta Motorsport, AVL, Marelli Automotive Systems a UK Battery Industrialisation Centre (UKBIC). Očekává se od něj ověření klíčových provozních vlastností, především dojezdu, výkonu, uživatelského komfortu, spotřeby a případně terénních schopností vodíkového automobilu. Koncem letošního roku by měly být k dispozici první praktické zkušenosti s novým pohonem a JLR si od nového pohonu slibuje pomoc se splněním dalšího cíle – plné uhlíkové neutrality nejen provozu, ale i výroby svých vozidel v roce 2039.