Již letos se představí první elektrický Range Rover. Očekává se luxusní výbava, 800V architektura a skvělé jízdní zážitky, a to i v terénu. Jenže jak se koncern JLR postupně přechyluje k elektrifikaci, nastal jeden menší zádrhel. Ten se týká modelu Defenfer, který je aktuálně dostupný ve své druhé generaci. Ačkoliv je nyní vůz dostupný s mild-hybridní technikou, plně elektrická varianta zřejmě v této generaci nedorazí. Výrobce má s jejím vývojem celkem dost práce a nyní se dle electrek.co přišlo na to, že díky využívané platformě D7x již nezbývá místo pro uložení velkého bateriového bloku. Z toho důvodu musí JLR vyvinout nástupce, který musí splnit přísná kritéria. Mezi ty se řadí nejen dominantní vzhled a dostatek prostoru v kabině, ale především schopnost projet i ten nejtvrdší terén.
Právě poslední prvek byl dominantou jedničkového „Defa“, kdy jej v terénu dokázalo zastavit jen máloco. Třetí vydání Defenderu by mělo dorazit do roku 2030, přičemž jeho základem se nejspíše stane platforma EMA. Ta by mohla poskytnout dostatek „zázemí“ pro dostatečně velkou baterii a techniku, jež by plně elektrickému Defenderu propůjčila opět své světoznámé vlastnosti. Ještě než ale přijde, očekává se příchod plně elektrické verze modelu Sport. Ta by měla dorazit na platformě MLA a čekat máme výkon okolo 500 koní, hromadu jízdních režimů a kdo by se snad bál elektřiny, v nabídce se zachovají i verze plug-in hybrid a mild-hybrid.