Land Rover Defender 110 P400 SE
test

Land Rover Defender 110 P400 SE

Legenda se vrací

Fanoušci slavného modelu Defender se letos konečně dočkali. Jeho oficiální druhá generace dorazila na světové trhy a hned způsobila velký poprask. Očekávané změny v technice nabraly obřích rozměrů, pryč je jednoduchost, naopak přibyla tuna elektroniky a vychytávek. Má obrovský Brit šanci uspět na poli evropské konkurence, nebo se kouzlo jména Defender na dobro vytratilo?

První generace vozu s námi byla přes 30 let, a tak se dalo čekat, že pokud má přijít nástupce, bude se muset vše od základu změnit. Land Rover to však s příchodem druhé generace jednoho z nejslavnějších off-roadů na světě myslel vážně a několik let na něm usilovně pracoval. A výsledek? Ten si můžete detailně prohlédnout v přiložené fotogalerii. Je pravdou, že z Defendera se stalo spíše přerostlé SUV, které se během mžiku umí proměnit v nekompromisní terénní vůz, jehož jediným limitem budou snad jen pneumatiky. Namísto rámové konstrukce, která měla v terénu nesporné výhody, dostala novinka moderní hliníkovou platformu D7x.

Technické parametry Land Rover Defender P400

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 5 018 × 1 996 × 1 967 mm, 2 361 kg
PohonBenzín, hnaná náprava: 4×4
Výkon + 294 + 400, točivý moment: 550 Nm / 2 000 ot./min
Nádrž90 l
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od1 345 399 Kč

Design: opět ve stylu krabice, ale dostatečně moderní

Nová platforma přináší nezávislé zavěšení všech kol a také možnost vzduchového odpružení. Hlavní předností je však až třikrát vyšší torzní tuhost oproti modelu s rámem a také to, že tento technický základ je připraven na elektrifikaci. A právě tady nastává první ale. Kdo si koupí nový Defender, prakticky může zapomenout na to, že si jej dodatečně přizvedne anebo kompletně překope jeho podvozek tak, aby se z obyčejného terénního auta stalo něco jako traktor. Moderní technika prostě tyto možnosti značně omezila a kdo si nekoupí Defender tzv. „na vzduchu“, přijde o několik výhod, které člověk ocení nejen v náročnějším terénu.

Verze s klasickými vinutými pružinami totiž mají podvozek vysoký „jen“ 226 mm. V případě verze se vzduchovým odpružením je výška v základním nastavení 216 mm, ovšem za pomoci tlačítka vedle řadící páky automatické převodovky se dá vůz zvednout až na 291 mm. Zdvihy kol jsou v případě vzduchového odpružení půl metru. Jak je vidno, právě verze s lepším odpružením je vhodnější volbou do těžšího terénu. Co by se však stalo, kdyby se v těžkém terénu tyto elektronicky řízené tlumiče odporoučely, to si raději představovat nechceme. V základním nastavení vozu je totiž ještě uložena tzv. „nástupní výška“, kdy se vůz dodatečně sníží o přibližně další dva centimetry, aby se posádce mnohem lépe nastupovalo. Minimálně to je dost efektivní a každé takové nastoupení je doprovázeno hlasitějším ufouknutím tlumičů, což mnohdy zaujalo i pár kolemjdoucích na parkovišti. V rámci lepšího nastupování do vozu bychom však ocenili madla v A-sloupcích, jelikož ta v tomto voze chyběla a podle konfigurátoru je ani nelze objednat.

Technika a výbava: manuální převodovka se stala minulostí

Milovníci manuálních převodovek zde mají nejspíše smůlu, jelikož výrobce nepočítá s tím, že by někdy pro Defender nabízel cokoliv jiného než automat. Ten je sice od firmy ZF a vyniká sametovým chodem a velmi dobrou logikou řazení, ale zarytým skalním fanouškům zde obyčejný manuál prostě chybět nejspíše bude. Automobilka však tento krok ospravedlňuje elektrifikací, která se novému Defenderu nevyhnula. Současně s tím je celý systém pohonu takřka čistě elektrický, a tak i diferenciály již neuzavřete skrze druhou řadící páku. Vše si automobil zvolí sám v rámci jízdního režimu, který mu právě nastavíte. Zde už se žádným plně mechanickým spojením zkrátka nelze počítat, což je důsledek nejen naprosto nové koncepce vozu, ale i dnešní moderní doby.

U britské novinky pak zarazí hned několik příplatkových prvků, které bychom u takového stroje očekávali v základu. Například nechápeme, proč je vyspělý pohon všech kol Terrain Response 2 v základních výbavách za příplatek. Samozřejmě, pokud auto nemá vzduchový podvozek, nezvládne takovou porci zátěže v terénu, ovšem Defender druhé generace není zrovna městská stylovka, která by se ráda proháněla po centru Pařížské ulice. Tohle je mastodont, který svými rozměry připomíná obří americká sedmimístná SUV. Navíc je v případě volby verze se vzduchovým podvozkem nutné myslet na to, že s tímto autem se nevejdete do většiny podzemních garáží v nákupních centrech. I při nejnižším nastavení podvozku platí, že vůz má na výšku přes 1,9 metru. A když už jsme u těch technických dat, zatížení vozu je až 900 kilogramů, střecha zvládne unést 300 kg (v případě, že vůz stojí na místě) a táhnout lze brzděný přívěs o váze až 3,8 tuny.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze