Další zářez na pažbě Tesly Cybertruck. Ve sprintu rozdrtila SUV od Lamborghini

1
Další zářez na pažbě Tesly Cybertruck. Ve sprintu rozdrtila SUV od Lamborghini
Fotografie: Tesla Motors
  • Tesla Cybertruck si sportovní Lamborghini namazala na chleba
  • Závod se jel na několik opakování
  • Až v testu brzdného účinku Cybertruck totálně pohořel

Od uvedení Tesly Cybertruck na americký trh se na svět začínají dostávat videa demonstrující, jak rychlý tento výtvor vlastně je. V nejvyšší verzi Cyberbeast mu zatím nestačí takřka nic a nyní přišlo na řadu sportovní SUV s logem Lamborghini. Jedná se o model Urus s výkonem 650 koní a pohonem obou náprav. I po stránce hmotnosti na tom není italské SUV zrovna dvakrát špatně, a tak by měla být převaha nad Cybertruckem celkem jasná. Jenže jak ukazuje video níže, nic není tak, jak se na první pohled může zdát. Cybertruck Cyberbeast totiž sice váží přes 3 tuny, jenže současně je jeho výkon ohromných 857 koní. Kdo tedy vyhraje ve sprintu, pružném zrychlení a v testu brzdného účinku? Asi není překvapením, že byť je Tesla skoro o tunu těžší, její tři elektromotory zajistily v opakovaném sprintu jasné vítězství.

Vzápětí došlo na sprint z rychlosti 64 km/h, kdy to během chvíle vypadalo, že řidič Lamborghini spíše šlápl na brzdový pedál než na plyn. Tesla začala ihned velmi rychle upalovat vpřed, zatímco italské SUV mělo hodně práce s udržením tempa. Karty se pak náhle obrátily ve chvíli, kdy došlo na test brzdného účinku. V ten okamžik byla jasná převaha na straně Urusu, který zastavil o pořádný kus dříve. Tesla jako by snad ztratila veškerý brzdný účinek, ale přitom jediným důvodem takového výsledku byla ohromná hmotnost, kterou lze zastavit jen hodně těžko. Tesla proto opět ukázala, že v přímce jí to jde neskutečně dobře, ale jakmile dojde na jiné aspekty, má co dohánět.

Technické parametry Tesla Cybertruck Cyberbeast

Kompletní specifikace
Konstrukcepick-up, 5 683 × 2 200 × 1 791 mm, 3 104 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon630 kW, 857 koní, točivý moment: 1 390 Nm
Baterie123 kWh (120 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 515 km
Cena od2 611 636 Kč
Diskuze ke článku
Miroslav Beran
Miroslav Beran
Hele a k čemu mě bude toto auto když nic neodveze a nikam daleko nepojede na jeden zátah.Jo aha na sprinty v ulici o délce 100-400 m tak 3x a potom nabít.Paráda

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze