Už po zasedání Světové rady motorsportu 19. června bylo jasné, že se formule E vydává směrem k efektivnějšímu využívání finančních prostředků. Problematika ovšem souvisí i s tématem ochrany životního prostředí. Environmentální dopady série se FIA rozhodla zmenšit skrze nižší alokované množství sad pneumatik na jednotlivé podniky. Konkrétně o 25 procent. Mezi dalšími nástroji byly představeny snížené kvóty personálu týmů, který se bude účastnit závodních víkendů přímo v místě konání.
Minulý pátek rada znovu zasedala a usnesla se na dalších škrtech. Změn tak například dozná formát kvalifikace. Namísto dosavadních šesti minut, které měli jezdci každé kvalifikační skupiny na zajetí měřeného pokusu, budou mít závodníci od nové sezóny minuty čtyři. V důsledku toho budou schopni zajet pouze jediné ostré kolo. Další klíčovou změnou je množství dat, jež mohou týmy během jízd nashromáždit. Omezeny budou rovněž i počty senzorů a řídících jednotek. Účelem poslední zmiňované restrikce je snížení postprocesových analýz během závodních sekcí.
Všechna uvedená opatření mají s ohledem na změnu statusu série vést ke konsolidaci finančního rámce. Kvůli současné globální zdravotní krizi seriál přijal změnu interních předpisů, které se týkají homologace pohonného ústrojí. Týmy si tak mohou přenést veškerá nastavení pohonných jednotek do další sezóny, nebo mohou přijít s novým řešením. Na každý pád jej ale musí použít na následující dva roky.
Společně s tím došlo i k odložení představení lehce omlazené druhé generace vozů. Dost možná z plánů nakonec sejde nadobro. Už přespříští sezónu se totiž chystá uvedení třetí generace vozu formule E.