Šéf BMW Oliver Zipse věří, že předčasné vyloučení spalovacích motorů ze hry neposlouží ani životnímu prostředí, natož jiným věcem. Na uzavřeném jednání v Bundestagu (německý parlament) to podle insideevs.com řekl přítomným politikům. Spalovací motor je podle něj stále zdaleka nejoblíbenější, proto musí být jeho ukončování postupné a dobře naplánované.
„Největší objemy v Německu, v Evropě i na celém světě stále v absolutních číslech tvoří spalovací pohony. Než něco takového během 8 či 10 let jediným škrtem pera prostě zrušíte, musíte dobře vědět, co děláte. Pokud to totiž uděláte v situaci, kdy svět není tak daleko, ztratíte světové trhy. Proto varujeme před tím, abyste to dělali příliš brzy a doporučujeme nechat transformaci plynout více v souladu s požadavky zákazníků. Zrušit technologii, v níž jsme na špičce a svět to ví, v situaci, kdy to není nutné, znamená poškodit vlastní ekonomiku a životnímu prostředí ve skutečnosti nepomoci. Naše pozice totiž okamžitě obsadí neevropští výrobci s méně ekologickými spalovacími motory,“ prohlásil Zipse.
BMW je v poměrně unikátní situaci. Po desetiletí se mu daří udržovat pověst technologického lídra ohledně spalovacích pohonů a prémiových aut, navíc si vybudovalo i renomé inovátora, když mezi prvními, už v roce 2013, uvedlo moderní elektromobil i3 a plug-in hybrid i8. Pak sice vedení na pár let vývoj dalších elektromobilů přerušilo, avšak aktuálně se derou na svět nové a nové plně elektrické modely. Po přechodovém iX3 tu máme i4 a iX plus další na cestě, především sedan i3. Vedle toho ale automobilka dále vyvíjí spalovací motory nové generace s vyšší účinností, které chce ještě pár let prodávat. Pokud se podaří politiky přesvědčit k obezřetnějšímu jednání, mohlo by to pro ni znamenat značnou konkurenční výhodu.