Nejmenší elektrické BMW v nabídce se letos po devíti letech přestane definitivně vyrábět. S touto zprávou se veřejnosti pochlubil sám výrobce a o konci hodně populárního modelu i3 informuje electrek.co. Ještě před dvěma lety přitom BMW navyšovalo jeho produkci kvůli velkému zájmu. Nyní je ale na čase vyměnit stávající model za něco nového a pouhý facelift by tomu již těžko pomohl. Poslední kusy BMW i3 sjedou z montážních linek v červenci tohoto roku. Za celou dobu produkce bylo vyrobeno něco málo přes 250 tisíc exemplářů v různých variantách.
Na ostatních světových trzích se přitom tento vůz již nevyrábí. Konkrétně jeho produkce byla zastavena v USA a Austrálii již minulý rok. BMW má v plánu nahradit jej elektrickým crossoverem BMW iX1. Ten využije základy aktuální třetí generace modelu X1 a jeho produkce by se měla spustit v roce 2023. Přímou náhradu tak i3 bohužel nedostane. Devět let ve výrobě je ale na dnešní poměry úctyhodná doba, protože většina dnešních vozidel nevydrží ve stejné podobě a s identickou technikou déle jak pět let. Původně však mělo BMW jiné plány a model i3 chtělo udržet ve výrobě ještě další dva roky.
Technické parametry BMW i3 (2014) 60 Ah
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 999 × 1 775 × 1 578 mm, 1 280 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 125 kW, 170 koní, točivý moment: 250 Nm |
Baterie | 19 kWh |
Nabíjení | konektory: Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 12,9 kWh / 100 km, dojezd: 190 km |
Cena od | 936 000 Kč |
Myslím že to bude ještě dlouho žádaná elektrická ojetina a jedno z mála elektromobilů první generace, kde stojí za to uvažovat o upgradu akumulátoru, asi použitého.
Sandy Munro mluvil o tom, že navzdory drahému karbonu se díky jednoduchosti výroby, například lepení spojů místo svařování, nýtování nebo šroubování dost zjednodušila a návratnost/ekonomičnost vozu je už od desítek tisíc vyrobených kusů. Ale BMW ohlásilo že je v plánu zachovat značení číselných řád jako u spalováků jen s přídomkem "i" , a tak název i3 ještě za nějaký čas znovu bude na trhu, jen to nebude mít s tímto ufem nic společného - a do té doby se musí na tento vybočující model pozapomenout aby se nepletly.
Jenže velká deviza v karbonu je nerezavění, vysoká trvanlivost a dlouhodobá tuhost, spolu s jednoduchou vyměnitelností baterií by to mohl být časem nejstarší elektro veterán který lze provozovat 👍, takže se můžeme dočkat na ulicích za pár let dvou naprosto odlišných BMW i3 😊