BMW i3 ještě nezemřelo a už má nástupce. Pořádně vyrostl a míří na východ

BMW i3 ještě nezemřelo a už má nástupce. Pořádně vyrostl a míří na východ
Fotografie: BMW
  • BMW řady 3 je v Číně bestsellerem mezi prémiovými vozy této třídy
  • Proto Mnichov připravil pro tamější trh i elektromobil ve stejné karoserii
  • Ten bude přizpůsoben lokálním požadavkům a jinde se prodávat nebude

Číňané milují sedany, zejména pak ty co nejdelší, platí totiž za symbol úspěchu a správný tamější byznysmen by si nikdy nesedl dopředu. Proto se tomuto segmentu daří natolik, že řada automobilek kvůli Číně (a některým dalším asijským a rozvojovým trhům) udržuje v nabídce tříprostorové karoserie, které vyspělé části světa prakticky ignorují. Tím to ovšem nekončí; pro říši středu vznikají dokonce exkluzivní karosářské verze, nad kterými by na západě zřejmě jen kroutili hlavou. To je i případ BMW 3 L, prodlouženého o 11 cm zcela ve prospěch prostoru na zadních sedadlech. Čínská smetánka se do něj doslova zamilovala, a tak bylo nasnadě, v jaké karoserii jí nabídnout nový elektromobil.

S využitím i nám dobře známého elektropohonu tzv. páté generace tak vzniklo nové BMW i3, které si vypůjčilo jméno od stále ještě vyráběného kompaktního karbonového vozíku, s nímž však nemá technicky ani ideově pranic společného. Ačkoliv se s ním dříve či později setkáme i v Evropě, taková verze, jaká se představila v Číně, to jistě nebude. Ta totiž nejenže přidala zmíněných 11 cm délky, jinde naopak ubírala. Například na maximálním příkonu nabíjení; ten se proti evropským 210 kW u BMW i4 musí spokojit jen s průměrnými 100 kW. A také zatím s mnohem menší baterií 70,3 kWh brutto/66,1 kWh netto. Vznikla také nová výkonová verze 35 (210 kW/286 k), která by naopak evropskému trhu jistě slušela. Zejména, když zvládne stovku z klidu za 6,2 s.

BMW i3 eDrive35L je šestým čistě elektrickým modelem BMW Group a má pomoci splnit cíl této skupiny prodávat v roce 2030 po celém světě 50 % elektromobilů. V Číně se začne prodávat v květnu 2022 a vznikat bude výhradně v tamější továrně BMW Brilliance Automotive Ltd. v Šen-jangu. Slabší parametry jeho elektrovýzbroje svádějí k domněnce, že půjde o zjednodušenou verzi domácího původu. Prodloužený sedan měří 4 872 mm a rozvor se protáhl na 2 966 mm. Další technické parametry uvádíme jen pro zajímavost, protože jsou uváděny podle čínských norem. Dojezd by podle CLTC měl dosáhnout 526 km, spotřeba pak 14,3 kWh/100 km. Model přináší do řady tři poprvé pokročilou konektivitu včetně operačního systému 8, 5G a digitálního klíče.

Základní rozložení agregátů odpovídá aktuální generaci elektromobilů BMW, tedy koncepci vše vzadu

Technické parametry BMW i3 sedan (2022) eDrive 35L

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 872 × ? × ? mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon210 kW, 286 koní, točivý moment: 400 Nm
Baterie70,3 kWh (66,1 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW,
Spotřeba?
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze