Čína je pro BMW velmi důležitým trhem a nedávno se na něm dala do boje s Teslou Model 3. Proti ní uvedla na trh elektrickou verzi trojkového BMW, jenže jak to tak někdy bývá, začínají se objevovat problémy. Jak se zdá dle insideevs.com, BMW i3 sedan ještě potřebuje doladit. Jak jinak si totiž vysvětlit situaci, ke které došlo před pár dny. Během nedávné testovací jízdy v čínském městě Zhengzhou došlo k požáru vozu. Ten zachytil i kolemjedoucí řidič, a tak se můžeme na vše pečlivě podívat. V tomto případě nedošlo k žádným větším škodám a vůz neskončil celý v plamenech. I tak ale zůstává otázka, co za nehodou stojí.
Malé plameny u zadní nápravy se sice v jednu chvíli zvětšují, ale nakonec dosáhnou maxima a jakoby se zastaví. Určitě tak nejde o požár akumulátorové sady, zejména vzhledem k tomu, že je umístěna směrem k zadní části vozidla, kde je trakční motor. Incident bude jistě vyšetřovat jak BMW, tak i čínské úřady. Nikomu se nic nestalo, ale jedná se o první případ požáru, který si může BMW i3 sedan připsat na konto. Přitom je to právě tento model, na který BMW začalo hodně sázet. Minulý měsíc dodalo k rukám zákazníků 1 613 kusů. Jak se ale ukazuje, stále je to dost málo a značka musí zapracovat na reklamě. Prodejní jedničkou je stále Tesla Model 3. Tu Číňané milují a zatím neexistuje nic z konkurence, co by její pozici ohrozilo.
A jen pro připomenutí. „čínské“ BMW i3 sedan se prodává pouze s jedním elektromotorem ve verzi eDrive35L. Ten zaručuje výkon 282 koní a točivý moment 400 Nm. V útrobách vozu je skryta 70,3kWh baterie s využitelnou kapacitou 66,1 kWh a na jedno nabití vůz ujede až 526 km.
Technické parametry BMW i3 sedan (2022) eDrive 35L
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 872 × ? × ? mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 210 kW, 286 koní, točivý moment: 400 Nm |
Baterie | 70,3 kWh (66,1 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, |
Spotřeba | ? |
Cena od |