Hasiči z kalifornského města Sacramento měli tu čest minulý týden poznat, jak těžké je uhasit hořící Teslu Model S. Na rozdíl od jiných případů hořících vozů Tesla byla tato událost přinejmenším zvláštní, jak informuje teslarati.co. Dotyčný Model S stál na odstavné ploše tamního vrakoviště rovné tři týdny. Po celou dobu nebylo s vozem nijak manipulováno. Jak se dalo čekat, požár vznikl v prostoru, kde se nachází baterie. O to těžší pak byl proces hašení.
Photos of the pit the crews created… pic.twitter.com/BVnhxA2aOt
— Metro Fire of Sacramento (@metrofirepio) June 12, 2022
Hasičské jednotky ze Sacramenta totiž nejprve zvolily klasický hasičský postup a vůz začaly ve velké míře zaplavovat vodou. Jak je ale vidět v přiloženém příspěvku, moc to nepomáhalo, na řadu tak přišel o dost pracnější postup. Ten obnášel vykopání jámy, která se zaplavila vodou a vůz v ní byl následně utopen. Teprve v tu chvíli byla bitva s ohněm vyhrána. Ačkoliv nedošlo k žádnému zranění, otázkou je, co přesně se stalo. Tesla se sice chlubí statistikami, kdy její vozy hoří 11krát méně než zbylé spalovací vozy na území USA, ale jak vidno, případů, kdy Tesly pohltí požár, je stále více.
Technické parametry Tesla Model S Long Range Plus
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 970 × 2 037 × 1 445 mm, 2 290 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 398 kW, 541 koní, točivý moment: 755 Nm |
Baterie | 100 kWh (95 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: NACS, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,6 kWh / 100 km, dojezd: 652 km |
Cena od | 2 187 700 Kč |
To auto bylo jak vidno na šrot dávno před tím, než začalo hořet, a jak bylo vidět na tomto i jiném nedávno zveřejněném videu hašení Tesly, v Americe se hasiči evidentně nezabývají odpojením trakční baterie před tím než začnou hasit, takže předpokládám, že nebyla odpojena ani po té nehodě co z ní udělala šrot a poslala jí na ono vrakoviště.
Holt bude ještě muset pár elektrických aut shořet než si hasiči přečtou manuály...