Tři týdny odstavená Tesla Model S začala sama od sebe hořet. Nikdo neví proč

6
Tři týdny odstavená Tesla Model S začala sama od sebe hořet. Nikdo neví proč
Fotografie: Tesla Motors
  • Vůz se podařilo uhasit až po delším boji s ohněm
  • Využita byla jáma naplněna vodou

Hasiči z kalifornského města Sacramento měli tu čest minulý týden poznat, jak těžké je uhasit hořící Teslu Model S. Na rozdíl od jiných případů hořících vozů Tesla byla tato událost přinejmenším zvláštní, jak informuje teslarati.co. Dotyčný Model S stál na odstavné ploše tamního vrakoviště rovné tři týdny. Po celou dobu nebylo s vozem nijak manipulováno. Jak se dalo čekat, požár vznikl v prostoru, kde se nachází baterie. O to těžší pak byl proces hašení.


Hasičské jednotky ze Sacramenta totiž nejprve zvolily klasický hasičský postup a vůz začaly ve velké míře zaplavovat vodou. Jak je ale vidět v přiloženém příspěvku, moc to nepomáhalo, na řadu tak přišel o dost pracnější postup. Ten obnášel vykopání jámy, která se zaplavila vodou a vůz v ní byl následně utopen. Teprve v tu chvíli byla bitva s ohněm vyhrána. Ačkoliv nedošlo k žádnému zranění, otázkou je, co přesně se stalo. Tesla se sice chlubí statistikami, kdy její vozy hoří 11krát méně než zbylé spalovací vozy na území USA, ale jak vidno, případů, kdy Tesly pohltí požár, je stále více.

Technické parametry Tesla Model S Long Range Plus

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 970 × 2 037 × 1 445 mm, 2 290 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon398 kW, 541 koní, točivý moment: 755 Nm
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: Supercharger, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,6 kWh / 100 km, dojezd: 652 km
Cena od2 187 700 Kč
Diskuze ke článku
Roman P
Roman P
Skoro bych tipnul, že to auto byla zbořenina, takže těžko soudit, co se tam stalo...pomalu někam zatekla voda, způsobila zkrat, vůbec bych se nedivil...
Martin Lacina
Martin Lacina
:-)
To auto bylo jak vidno na šrot dávno před tím, než začalo hořet, a jak bylo vidět na tomto i jiném nedávno zveřejněném videu hašení Tesly, v Americe se hasiči evidentně nezabývají odpojením trakční baterie před tím než začnou hasit, takže předpokládám, že nebyla odpojena ani po té nehodě co z ní udělala šrot a poslala jí na ono vrakoviště.
Holt bude ještě muset pár elektrických aut shořet než si hasiči přečtou manuály...
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Skutečně nikdo neví co požár způsobilo? Já bych celkem natuty tipnul že šlo o elektrický zkrat, ale žhářství samozřejmě vyloučit také nemůžeme takhle od stolu, to by museli říct ti hasiči jak snadný je tam přístup a jestli lze nějak jednoduše napřímo zapálit vnitřní prostor prostor baterie který zahořel, že?
Jiří Ostarek
Jiří Ostarek
Když jsem četl titulek a následně i článek, tak jsem myslel, že jsem na autoforu. A ono je to fdrive. Copak se stalo? :-)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze