Pomyslné pódium představující nové elektromobily BMW čeká letos solidní fronta. Kromě high-endového sedanu i7, od nějž se očekává technologicky nabitá odpověď na Mercedes-Benz EQS, letos dojde i na vstupní model do světa BMW X. Představí se totiž druhá generace populárního BMW X1, která nabídne i plug-in hybrid a především čistě bateriovou verzi iX1. Ta začne z Dingolfingu vyjíždět zřejmě ještě letos, kdy se dostane i na první zákazníky, zatím nevíme. Ovšem vzhledem k tempu, kterým probíhá elektrifikace, se to dost možná stihne před koncem roku. Navíc se znovu potvrzuje odlišná strategie BMW proti konkurentům. Mnichov totiž nadále staví většinu elektrických modelů jako nomenklaturní i technickou součást základních spalovacích modelových řad.
Novinka, která by měla svět elektrických SUV zpřístupnit daleko širšímu publiku než větší modely iX3 a iX, by měla zamířit do nižší střední třídy a nabídnout techniku, obvyklou v těchto vodách. To se týká jak zážehových verzí s příčně uloženým motorem, tak elektrické s relativně skromnější úrovní kapacity baterií i nabízených výkonů. Obě se totiž podělí o modulární platformu FAAR (Frontantriebsarchitektur), což by jim mělo zajistit „velmi agilní jízdní projev“. BMW iX1 bude nepřímou náhradou populárního karbonového modelu i3, jehož kariéra se letos v červenci po devíti úspěšných letech definitivně uzavře.
BMW prozradilo, že při aktuálním stavu vývoje by měl činit dojezd podle WLTP 413 až 438 km. Vůz by měl být vybaven novou generací digitálních technologií a konektivity, včetně 5G. Zveřejnilo také skicu naznačující tvary přídě. Ta bude pokračovat v aktuálním „kubistickém“ slohu a zaujme mohutnými bočními náběry vzduchu. Samozřejmě nechybějí ani modré lemy zdůrazňující elektřinu v pohonném řetězci. Lze předpokládat, že i bavorská automobilka naskočí na aktuální módní vlnu udržování pozornosti publika postupným zveřejňováním detailů a brzy se o chystaném dostupném elektromobilu z modrobílou vrtulí dozvíme víc.