Elektromobil, zkonstruovaný na bílém papíře, se chová akusticky jinak než konvenční spalovací auto. Naštěstí také skýtá více prostoru pro důkladnou izolaci, její účelné a správné umístění je ovšem předmětem intenzivních výzkumů. Tak trochu průkopnických, protože hluky, pronikající do kabiny, jsou jiného druhu a frekvence než u klasických aut. Proto strávily prototypy stovky hodin v akustické komoře Výzkumného a inovačního centra (FIZ), kde se pečlivě měřil hluk odvalujících se kol, akustický projev motoru i hlasitost plašičky chodců.
BMW proto zveřejnilo další video, které má potenciální zájemce ujistit, že konstrukci nového high-endového modelu i7 byla věnována mimořádná péče. Technici měří vně, uvnitř, ladí, porovnávají. A samozřejmě opakovaně zní jméno hollywoodského hudebního skladatele Hanse Zimmera, najatého k doladění syntetických zvuků uvnitř. A pochlubilo se, co všechno bylo potřeba doladit, aby byly uši posádky dokonale spokojené. Řešilo se třeba specifické, zvukově izolační uchycení elektromotorů, stejně jako tlumicí pěna do pneumatik. Své udělala i vyšší tuhost karoserie spolu s aerodynamickými finesami typu nově zapuštěných klik, zcela zakrytovaného podvozku či co nejvhodnějšího krytu vnějších zrcátek (o kamerách se zatím nemluvilo). Provedené změny samozřejmě prospějí i spotřebě.
BMW i7 se, spolu s konvenční, spalovací verzí nové „Sedmičky“, představí v následujících měsících. Úkol bude mít těžký, porovnat se mimo jiné Mercedesem EQS, který už se stačil na trhu slušně etablovat a nastavit nová měřítka efektivity. Podaří se je Mnichovu posunout ještě o kousek dál?