Elektřina, nebo benzín? Dvě vrcholná BMW mezi sebou poměřila síly

4
Elektřina, nebo benzín? Dvě vrcholná BMW mezi sebou poměřila síly
Fotografie: BMW AG
  • Proti sobě se postavily dva vrcholné modely od BMW
  • O skoro půl tuny lehčí BMW M3 se sotva drželo svého elektrického soupeře

Už vás napadlo, jak by mohl dopadnout souboj mezi kultovním sportovním BMW a jeho elektrickým derivátem? Přesně takovou myšlenku dostali odborníci z YouTube kanálu carwow a na letištní dráhu proti sobě postavili benzinové BMW M3 Competition a elektrické BMW i4 M50. Na první pohled by se mohlo zdát, že díky mnohem nižší hmotnosti modelu M3 nemůže mít jeho soupeř takřka žádnou šanci. Jenže elektromobil těží z okamžitého nástupu točivého momentu, jenž v případě i40 M50 činí 794 Nm. S tím se dá na silnici zlikvidovat ledacos, a proto je vzájemné porovnání obou sportovních BMW o to zajímavější.

Závod začal klasickým sprintem z místa, přičemž cílová rovinka se nacházela po 400 metrech. Ačkoliv se jela celkem tři opakování, bylo to právě elektrické BMW i40 M50, které dominovalo a jeho benzinový soupeř měl s udržením tempa velké problémy. O moc lepší nebyl ani závod, kdy oba vozy startovaly za jízdy z rychlosti 80 km/h. Právě v tomto případě to vypadalo, jako by řidič u M3 Competition zapomněl sešlápnout plynový pedál. Za vše ale mohla pouze prodleva převodovky a turbodmychadla. Celý závod pak jasně ukazuje, jak rychlé mohou být na první pohled nepříliš sportovně vypadající elektromobily.

Technické parametry BMW i4 M50

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 783 × 1 852 × 1 448 mm, 2 215 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon400 kW, 544 koní, točivý moment: 795 Nm
Baterie83,9 kWh (80,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 205 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 590 km
Cena od1 908 400 Kč
Diskuze ke článku
Tom ReBlack
Tom ReBlack
"Celý závod pak jasně ukazuje, jak rychlé mohou být na první pohled nepříliš sportovně vypadající elektromobily."
"bylo to právě elektrické BMW i40 M50, které dominovalo a jeho benzinový soupeř měl s udržením tempa velké problémy."

celý závod jasně ukazuje, že i slabší auto drží krok i na krátké trati (jednou je lepší pak zase horší) a že celkem schopně dokáže stahovat náskok BEV i na tak krátkém úseku + troufnu si tvrdit, že díky nižší váze by zmíněný spalovák nakopal zadek těžkému BEV při klasickém závodu úplně na pohodu (přeci jen u takového auta neřešíme tzv. semaforové sprinty na rovince, ale celkové jízdní schopnosti/vlastnosti)
Jiří Ostarek
Jiří Ostarek
V testu chybí podstatná věc. Kolik km při daném stylu ježdění obě auta ujedou na "plnou nádrž".
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Jak může někdo aspoň základně znalý automobilismu tipovat rychlostního vítěze jen podle hmotnosti? 😁😂 Trochu do toho geniálního odhadu háže vidle výkon, krouťák, gumy etc, ne? 😉Tak snad tip na mrštnost v šikanách, v losím testu, délce brzdné dráhy.... Ale rychlost na rovnice? To jako vážně? 🤣

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze