Už vás napadlo, jak by mohl dopadnout souboj mezi kultovním sportovním BMW a jeho elektrickým derivátem? Přesně takovou myšlenku dostali odborníci z YouTube kanálu carwow a na letištní dráhu proti sobě postavili benzinové BMW M3 Competition a elektrické BMW i4 M50. Na první pohled by se mohlo zdát, že díky mnohem nižší hmotnosti modelu M3 nemůže mít jeho soupeř takřka žádnou šanci. Jenže elektromobil těží z okamžitého nástupu točivého momentu, jenž v případě i40 M50 činí 794 Nm. S tím se dá na silnici zlikvidovat ledacos, a proto je vzájemné porovnání obou sportovních BMW o to zajímavější.
Závod začal klasickým sprintem z místa, přičemž cílová rovinka se nacházela po 400 metrech. Ačkoliv se jela celkem tři opakování, bylo to právě elektrické BMW i40 M50, které dominovalo a jeho benzinový soupeř měl s udržením tempa velké problémy. O moc lepší nebyl ani závod, kdy oba vozy startovaly za jízdy z rychlosti 80 km/h. Právě v tomto případě to vypadalo, jako by řidič u M3 Competition zapomněl sešlápnout plynový pedál. Za vše ale mohla pouze prodleva převodovky a turbodmychadla. Celý závod pak jasně ukazuje, jak rychlé mohou být na první pohled nepříliš sportovně vypadající elektromobily.
Technické parametry BMW i4 M50
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 783 × 1 852 × 1 448 mm, 2 215 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 400 kW, 544 koní, točivý moment: 795 Nm |
Baterie | 83,9 kWh (80,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 205 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 590 km |
Cena od | 1 908 400 Kč |
"bylo to právě elektrické BMW i40 M50, které dominovalo a jeho benzinový soupeř měl s udržením tempa velké problémy."
celý závod jasně ukazuje, že i slabší auto drží krok i na krátké trati (jednou je lepší pak zase horší) a že celkem schopně dokáže stahovat náskok BEV i na tak krátkém úseku + troufnu si tvrdit, že díky nižší váze by zmíněný spalovák nakopal zadek těžkému BEV při klasickém závodu úplně na pohodu (přeci jen u takového auta neřešíme tzv. semaforové sprinty na rovince, ale celkové jízdní schopnosti/vlastnosti)