Mercedes EQC v celé své kráse samozřejmě na stánku Mercedesu na Pařížském autosalonu nemůže chybět. Elektrické SUV, které jde proti Tesle Model X, ale především Jaguaru I-PACE, má podle mnohých jednu velkou výhodu – vypadá jako normální auto. A my to musíme jednoznačně potvrdit.
Mercedes EQC (Autosalon Paříž 2018)
Mercedes zachoval masku chladiče se svým logem, které je i na kapotě, ovšem ne ve vertikálním provedení jako například u třídy S. Zajímavá je linka mezi chladičem a kapotou, která plynule navazuje na LED pásek pro denní svícení. Interiér se nese v typickém duchu nových automobilů s logem Mercedesu. Dva displeje, které prakticky splývají, jsou hezké. Za co však Mercedes chválíme víc jsou dva dotykové trackpady na volantu, které jsme si mohli vyzkoušet v třídě S. Trošku modernizovaný je trackpad na středovém panelu.
Mercedes EQC můžete poznat dle kol, která mají ve svém designu čtyři modré linky, avšak taková kola mít na svém EQC mít nemusíte. A samozřejmě ho poznáte i podle zádí. Výfuky jsou pro elektromobil sprosté slovo. Záď působí minimalisticky a zároveň moderně. Drží se trendu posledních let, kdy oba zadní světlomety spojuje tenká linka.
V útrobách je baterie o kapacitě 80 kWh, která zaručuje dojez 450 kilometrů dle NEDC. Elektromotor má výkon 408 koní a rozhýbe Mercedes EQC z klidu na sto za 5,1 sekundy. Sériová výroba bude zahájena v roce 2019 v závodě Mercedes-Benz v Brémách.
Technické parametry Mercedes-Benz EQC 400 4Matic
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 762 × 1 884 × 1 624 mm, 2 425 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 300 kW, 408 koní, točivý moment: 765 Nm |
Baterie | 88 kWh (80 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 110 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 20,1 kWh / 100 km, dojezd: 454 km |
Cena od | 1 929 950 Kč |