Ačkoliv se bezpečnost vozidel rychle zlepšuje, zaznamenal americký institut pro dálniční bezpečnost NHTSA překvapivý jev. Za posledních pět let totiž na amerických silnicích stoupá počet nehod i jejich obětí, zatímco dvanáct let předtím se situace naopak zlepšovala. Proto server iSeeCars analyzoval statistiky smrtelných nehod od NHTSA a sestavil žebříčky, ve kterých modelech a značkách z modelových let 2018–2022 umírají lidé nejčastěji. Zatímco první z nich vede Hyundai Venue (subkompaktní crossover, menší než Kona první generace), ten druhý ovládla značka Tesla. V jejích vozech se totiž stalo každou miliardu mil (1,6 miliardy kilometrů) průměrně 5,6 fatálních dopravních nehod.
Tento fakt překvapí hlavně ve světle skvělých výsledků nárazových testů, přičemž Tesla Model Y se svého času dokonce chlubila tím, že dosáhla historicky vůbec nejlepšího výsledku. Přesto se v prvním zmíněném žebříčku umístila na nelichotivém šestém místě se závěrem, že má na kontě průměrně 10,6 fatálních nehod na miliardu mil, což je 3,7× více oproti průměru (Hyundai Venue má skóre 13,9, což je 4,9× více). Podle analytika zmíněného serveru je příčinou tohoto jevu paradoxně špičková pasivní bezpečnost Tesel i úroveň jejích asistentů. Ta totiž vede k falešnému pocitu bezpečí, rychlejší jízdě a také k rozptylování pozornosti.
A teď čtu na iseecars:
iSeeCars.com analyzed fatality data from the National Highway Traffic Safety Administration's Fatality Analysis Reporting System (FARS) of model year 2018-2022 cars with car crashes that resulted in at least one occupant fatality to identify the most dangerous vehicles on U.S. roads today.
Takže oni analysovali jen vybrané modelové roky aut 2018-2022. Neanalyzovali všechna auta, co měly nehody v nějakém období. Tak to mi už úplně zavání. Vždyť průměrné stáří aut v USA je 12 let.
No prostě analýza udělaná online autobazarem...
Pak v modelovém pořadí nahoře jsou i nich buď' auta která začaly zrovna se prodávat v tom to období. Jak ten divný Hyundai tak hybridní Hodná CR-V tak Model Y. A nebo sportovní auta. Ten mitsubishi je malinkatý Colt který má nejspíš v US marginalni prodeje. Což asi není náhoda.
Prostě jsou to modely které měli menší nájezd. To samý se asi týká celkové značek.
Pak oni tam píšou že nájezd nebyl vůbec z dat NHTSA, ale to byl odhad z jejích vlastních dat!
Nevím nevím. Ani hejtery Tesly z electreku na tu "analýzu" netroufli napsat článek. :-) FDrive ale ano.
Moc děkuji.