V Teslách umírají lidé nejčastěji, bez ohledu na skvělé výsledky crashtestů

11
V Teslách umírají lidé nejčastěji, bez ohledu na skvělé výsledky crashtestů
Fotografie: Tesla Motors
  • Americký institut pro dálniční bezpečnost NHTSA vede podrobné statistiky o nehodách
  • Podle nich Tesla vede seznam značek s nejvyšším počtem smrtelných nehod na miliardu mil
  • Příčiny tohoto jevu jsou poněkud překvapivé

Ačkoliv se bezpečnost vozidel rychle zlepšuje, zaznamenal americký institut pro dálniční bezpečnost NHTSA překvapivý jev. Za posledních pět let totiž na amerických silnicích stoupá počet nehod i jejich obětí, zatímco dvanáct let předtím se situace naopak zlepšovala. Proto server iSeeCars analyzoval statistiky smrtelných nehod od NHTSA a sestavil žebříčky, ve kterých modelech a značkách z modelových let 2018–2022 umírají lidé nejčastěji. Zatímco první z nich vede Hyundai Venue (subkompaktní crossover, menší než Kona první generace), ten druhý ovládla značka Tesla. V jejích vozech se totiž stalo každou miliardu mil (1,6 miliardy kilometrů) průměrně 5,6 fatálních dopravních nehod.

Tento fakt překvapí hlavně ve světle skvělých výsledků nárazových testů, přičemž Tesla Model Y se svého času dokonce chlubila tím, že dosáhla historicky vůbec nejlepšího výsledku. Přesto se v prvním zmíněném žebříčku umístila na nelichotivém šestém místě se závěrem, že má na kontě průměrně 10,6 fatálních nehod na miliardu mil, což je 3,7× více oproti průměru (Hyundai Venue má skóre 13,9, což je 4,9× více). Podle analytika zmíněného serveru je příčinou tohoto jevu paradoxně špičková pasivní bezpečnost Tesel i úroveň jejích asistentů. Ta totiž vede k falešnému pocitu bezpečí, rychlejší jízdě a také k rozptylování pozornosti.

Diskuze ke článku
Danny Czech
Danny Czech
Naposledy upraveno: 22. 11. 16:46
Na to už jsem narazil. Ta analýza vycházela z nějakých oficiálních statistik NHTSA nebo tak něco, kde porovnávali všechny nehody, kde bylo 1 a více smrtelných nehod. Ale trochy mi nesedí to jejich zdůvodnění. Většina nehod bude přece zahrnovat nejméně dvě vozidla. A nebude tedy značka, co vyrábí nejvíce prodávaný model auta na světě v takovém případě v dost značné nevýhodě? Nikde jsem si nevšiml toho, že by zmiňovali jen nehody, kde Tesla, popřípadě daná značka, byla viníkem nebo tak něco.

A teď čtu na iseecars:

iSeeCars.com analyzed fatality data from the National Highway Traffic Safety Administration's Fatality Analysis Reporting System (FARS) of model year 2018-2022 cars with car crashes that resulted in at least one occupant fatality to identify the most dangerous vehicles on U.S. roads today.

Takže oni analysovali jen vybrané modelové roky aut 2018-2022. Neanalyzovali všechna auta, co měly nehody v nějakém období. Tak to mi už úplně zavání. Vždyť průměrné stáří aut v USA je 12 let.

No prostě analýza udělaná online autobazarem...
den
den
Naposledy upraveno: 23. 11. 16:43
Nějak nechápu v modelovém pořadí je model Y na 6 místě, model S na 21 místě, Modely 3 a X tam nejsou. V regionalni tabulce neni jedina Tesla. Ale Tesla je nehorší? Ok.
Pak v modelovém pořadí nahoře jsou i nich buď' auta která začaly zrovna se prodávat v tom to období. Jak ten divný Hyundai tak hybridní Hodná CR-V tak Model Y. A nebo sportovní auta. Ten mitsubishi je malinkatý Colt který má nejspíš v US marginalni prodeje. Což asi není náhoda.
Prostě jsou to modely které měli menší nájezd. To samý se asi týká celkové značek.
Pak oni tam píšou že nájezd nebyl vůbec z dat NHTSA, ale to byl odhad z jejích vlastních dat!
Nevím nevím. Ani hejtery Tesly z electreku na tu "analýzu" netroufli napsat článek. :-) FDrive ale ano.
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Naposledy upraveno: 23. 11. 08:56
A já bláhový si chtěl příští rok koupit Juniper. Nebýt tohoto článku, tak jsem se zabil.
Moc děkuji.
Martin Lacina
Martin Lacina
Ja te statistice verim. Staci si zapnout autopilota a nevenovat se rizeni. A takovych hlupaku co tohle udelaji se jen Americe najde nespocet. 🤷‍♂️

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze