Tesla údajně pracuje na nové základní variantě Modelu Y, která má podle uniklých informací nést název Model Y Standard. Uniklé záznamy v kódu z oficiálního webu automobilky naznačují podle příspěvku níže, že tato verze bude nejdostupnějším provedením v nabídce – a logicky zároveň i největším kompromisem ve výbavě.
🔥🔥 More affordable Tesla Model Y Standard leaked on the website!
— The Tesla Newswire (@TeslaNewswire) October 1, 2025
✅ Called Model Y Standard
✅ $39,990 starting price
✅ Redesigned front fascia
✅ Single-part headlights
✅ Front bumper camera
✅ No front light bar
✅ No glass roof (“closed glass roof”)
✅ New 18” Aperture… pic.twitter.com/eGm4QnMxJm
Cena má konkrétně startovat na 39 990 dolarech (cca 825 tisíc korun bez daní), tedy o 5 000 dolarů níže, než stojí současný nejlevnější Model Y Long Range RWD. Ale aby Tesla dosáhla této částky, sáhla k celé řadě úspor. Zmizela skleněná střecha, HEPA filtr i „light bar“ na přídi. V interiéru čekejte textilní dekory, jednodušší ovládací prvky a manuálně nastavitelný volant i zadní větrací otvory. Druhá řada pak nedostane vlastní displej a celkový zavazadlový prostor se zmenší o 28 litrů na 2 124 litrů.
Jak dodává arenaev.com, zachován má být ale hlavní prvek všech současných Tesel – 15,4" centrální dotyková obrazovka. Změny se týkají také exteriéru, kde se objeví nový přední nárazník s kamerou a menší 18" kola Aperture. O kapacitě baterie a dalších parametrech výkonu ale zatím nepadlo ani slovo. Co byste na takto ořezanou Teslu řekli?


1. Menší kola = levnější pneu + vyšší dojezd + lepší dynamika oproti 19" u RWD
2. Plechová střecha = v létě menší horko + omezení rizika drahé opravy (mírně levnější pojistka?) + lehce nižší hmotnost vysoko nad těžištěm
3. Látkový potah sedaček = možná ve finále příjemnější než koženka
Většinu ostatních věcí jsem schopen v pohodě oželet, byť např. HEPA bych se nebránil.
Motor asi lze předpokládat základních 299 koní, baterku asi stejnou (57,5kWh netto).
Obecně by se mi líbilo, kdyby Tesla v rámci modernizace navýšila kapacity baterek napříč modely o cca 10%, ale tady to moc nelze očekávat. Mít tady lehce přes 60kWh netto, bylo by to za mě super - moje LR 2021 má s degradací 10% cca 64kWh netto + samozřejmě horší efektivitu než Juniper.
Škoda Enyaq (nejlevnější verze „Selection“) nemá v základu:
• elektricky nastavitelná sedadla jsou spíš až ve vyšších výbavách,
• ambientní osvětlení také není
• panoramatická střecha je vždy příplatek,
• audio je základní - tedy "kazeťák a analog"
• některé komfortní prvky (např. vyhřívání kamer, sofistikované vnitřní osvětlení, sofistikované výdechy pro zadní cestující) taky nejsou samozřejmostí.
• žádné displeje
• švihadla na okna
• žádná metla ani na hlínách
• no sesle vepř
atd....