Čínská společnost CATL bude v Německu stavět továrnu na baterie

Čínská společnost CATL bude v Německu stavět továrnu na baterie
  • CATL vytvoří přibližně 600 pracovních míst a do roku 2022 dosáhne výroby 14 gigawatthodin
  • Už nyní je podepsán významný kontrakt s BMW
  • BMW plánuje v příštích několika letech získat z CATL bateriové články v hodnotě 4 miliard eur (přes 100 miliard Kč)
  • V první fázi projektu bude investováno přibližně 240 milionů eur (6,2 mld. Kč)

Čínský výrobce baterií Contemporary Amperex Technology Limited (CATL) vybuduje v Německu výrobní závod. Už nyní podepsal významný kontrakt s BMW na dodávku lithium-iontových baterií. Továrna CATL vytvoří přibližně 600 pracovních míst a do roku 2022 vyrobí baterie o celkové kapacitě 14 gigawatthodin. Společnost CATL vyprodukovala v roce 2017 množství baterií o celkové kapacitě 12 gigawatthodin.

Neschopnost Evropy vyrábět dostatečné množství baterií pro pohon elektromobilů vyvolala obavy, že se její automobilový průmysl příliš obnaží a stane se závislým na druhých. Smlouva o výstavbě nového závodu byla podepsána v pondělí během návštěvy čínského premiéra Li Keqianga v Německu. V první fázi projektu bude investováno přibližně 240 milionů eur (6,2 miliard Kč), řekl novinářům Wolfgang Tiefensee, ministr hospodářských záležitostí v Durynsku.

CATL baterie

Například BMW plánuje v příštích několika letech získat od CATL bateriové články v hodnotě 4 miliard eur (přes 100 miliard Kč), přičemž akumulátory za 1,5 miliardy eur pochází z nové továrny v Erfurtu ve východním Německu, říká nákupní ředitel automobilky Markus Duesmann. Společnost CATL, největší výrobce bateriových článků pro elektrické vozy na světě, uvedla, že nová továrna byla jen prvním krokem, který v Evropě podnikla. „Chceme v Evropě dodávat všem výrobcům“, řekl předseda Robin Zeng. „Pokud bude projekt v Durynsku úspěšný, můžeme zvážit další místa.“

Německá kancléřka Angela Merkelová investici CATL přivítala, ale také uvedla, že poukázala na nesoběstačnost Evropy. „Kdybychom to dokázali sami, nemusela bych být znepokojená“, nechala se slyšet Merkelová. Asociace strojírenského průmyslu VDMA uvedla, že doufá, že investice CATL by mohla pomoci podpořit další investice do technologie baterií v Evropě.

CATL baterie

Ambiciózní plány na výrobu baterií do elektrických vozidel vedly v posledních letech k výraznému zvýšení cen lithia a kobaltu, které se používají ke stabilizaci a prodloužení životnosti lithium-iontových akumulátorů. To vyvolalo obavy ohledně zajištění dodávek těchto kovů. BMW shání surové materiály na výrobu baterií samo a ty dále předává výrobcům baterií. Jde zejména o kobalt. V současné době vyjednává dlouhodobé kontrakty. Duesmann uvedl, že BMW uzavře smlouvy pouze s těmi dodavateli, kteří zaručí humánní podmínky dělníků.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze