Tento případ je zřejmě úplně prvním na světě a majitel modelu Air může být rád, že nehodu přežil. O incidentu píše polsatnews.pl a kromě celkem obsáhlého popisu, co se vlastně stalo, se lze podívat i na video ze zásahu. V něm je vidět z počátku ještě celý vůz, který hoří vepředu. Během chvíle se ale požár rozšířil a nakonec i přes zásah hasičů zbylo z Lucidu Air jen torzo. Hned po nehodě se řešilo, co se vlastně stalo a podle svědků za vše mohl jiný řidič. Na rušné křižovatce ve Varšavě se chtěl řidič Lucidu vyhnout střetu s jiným vozidlem, které mu nedalo přednost. Vyhýbací manévr se ale nepovedl a místo objetí překážky narazil Lucid do sloupu.
Zarážející je, že náraz do sloupu v ne tak vysoké rychlosti dokázal překonat ochranné pouzdro baterie, jež vlivem nárazu prasklo. I to byla příčina požáru, který se z počátku zásahu nedařilo třem hasičským jednotkám zkrotit. Nehoda zastavila kompletně provoz na mnoho hodin a řidič byl preventivně odvezen do nemocnice na vyšetření. Nyní přichází otázka, zda není na čase zlepšit odolnost ochranného pouzdra baterie modelu Air. Velká část nehod se totiž děje v mnohem vyšších rychlostech, což by v případě Lucidu Air opět mohlo znamenat, že baterie poslouží jako zdroj ohně a tepla na mnoho hodin. Své by o tom mohla vyprávět Tesla, jež má na kontě pěkných pár zářezů, co se požárů po dopravní nehodě týče.
Technické parametry Lucid Air Dream Edition Range
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 975 × 1 936 × 1 410 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 696 kW, 947 koní, točivý moment: 1 390 Nm |
Baterie | 118 kWh (112 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 300 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ? |
Cena od | 5 450 000 Kč |
Prostě ty testy jsou asi podvod. Když ve skutečnosti ty auta tolik nevydrží.