😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Čínská odpověď na Teslu Semi? Windrose nabíjí na plnou jízdu po Evropě i USA

1
Čínská odpověď na Teslu Semi? Windrose nabíjí na plnou jízdu po Evropě i USA
Fotografie: Windrose
  • Čínský startup Windrose získal v posledním kole financování 300 milionů dolarů (téměř 7 miliard korun)
  • Společnost už oznámila plány na továrny v Evropě i USA, kde chce nejen montovat, ale také vyvíjet nové technologie
  • Do roku 2027 plánuje vyrábět více než 10 000 kamionů ročně

Čínský startup Windrose, který vyrábí elektrické nákladní automobily, podle agentury Reuters získal v posledním kole financování 300 milionů dolarů (téměř 7 miliard korun), i když původně počítal „jen“ s 200 miliony dolary.

Čínská firma založená teprve v roce 2022 v Šanghaji, přitom už v říjnu loňského roku oznámila plány na montážní závody v Evropě (Belgie a Francie) a ve Spojených státech (v Georgii). Nemá jít přitom o prosté montovny, ale v dotyčných zemích mají být i výzkumné a vývojové týmy.

Společnost také plánuje podle osoby dobře obeznámené se situací ve firmě primární veřejnou nabídku akcií (IPO) ve Spojených státech s cílem získat 400 milionů dolarů (9,2 miliardy korun). Generální ředitel firmy Han Wen přitom už loni uvedl, že společnost má v úmyslu vyrábět více než 10 000 nákladních vozidel ročně do roku 2027.

Nákladní vozy Windrose by měly přímo konkurovat Tesle Semi a stát přibližně stejně. Vozidla mají mít baterie s kapacitou přes 700 kWh pro dojezd více než 670 kilometrů na jedno nabití při plném zatížení 49 tun. Co na to říkáte? Bude to pro Teslu velká konkurence?

Diskuze ke článku
den
den
Naposledy upraveno: 15:04
Konkurecne sice bude ale, cina prece vyrabi i spalovaci tahace, jen ze v EU a US nejsou. Proc by byli BEV tahace z Ciny uspesne? Ja myslim ze evropsti vyrobci ani teslu do sveho rybnicku moc nepusti. Prodeje BEV kamionu v EU jiz jsou kolem 5 tisic rocne s celkovou kapacitou thru kolem 80 tisic kamionu (vsech pohonu) rocne. Je to velice konkurencni prostredi, pocita se kazdy cent, je potreba zajistit nejen techniku ale i servisni sit'. Dopravci ale jsou otevrene pro nove znacky, minimalne stovky tahacu prodaji, pak se uvidi.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze