Čína přebírá kormidlo. BYD plánuje letos prodat 1,2 milionu nabíjecích aut

Čína přebírá kormidlo. BYD plánuje letos prodat 1,2 milionu nabíjecích aut
Fotografie: BYD
  • Čínské automobilky začínají udávat tón na elektromobilním trhu
  • Jejich prodeje dosahují násobků většiny západní konkurence

Můžeme si o čínských automobilkách myslet cokoliv, nicméně jejich náskok v zavádění elektromobility je stále zřetelnější. Zatímco řada evropských a amerických automobilek (s výjimkou Tesly) se teprve bolestivě probouzí z nečinnosti a snaží se dohnat čas, výrobci z Říše středu si dávno zajistili zdroje surovin i výrobní kapacity a chrlí elektromobily po statisících. A v případě BYD Auto rovnou po milionech. Přesně 19 let stará značka dnes nabízí 16 elektrických osobních modelů a dalších 16 autobusů a nákladních aut. A těch chce podle insideevs.com letos prodat celkem 1,2 milionu, nebo jinými slovy sto tisíc měsíčně. Kromě jiného to znamená ohrozit pozici Tesly jako stávajícího největšího výrobce elektromobilů. I když jsou v těchto číslech započítány i plug-in hybridy, jimiž se Tesla nezabývá.

Pro představu o dynamice rozvoje: plán pro rok 2021 byl stanoven na 600 000 aut a ačkoliv ještě v tuto chvíli nevíme, zda byl splněn, protože dosud scházejí prosincová čísla, je to velice pravděpodobné. Jen za listopad totiž stále rostoucí grafy přihodily přes 90 000 prodejů a posunuly průběžnou statistiku na 509 000. To znamená meziroční nárůst proti číslům z roku 2020 o 231 %. A proti tomu se zdají plány přidat za letošek opět 100 % vlastně poměrně konzervativní. Zdá se, že růst narazil na své hranice, protože podle prezidenta společnosti BYD Wanga Čchuan-fu poptávka stále převyšuje nabídku a čekací doba se vyšplhala na 4 měsíce. Ambicí automobilky je každopádně ovládnout minimálně pětinu domácího trhu s nabíjecími automobily.

Ačkoliv strmý vzestup aktuálně táhne zejména rekordně rostoucí poptávka po plug-in hybridech, přesto patří v plánech pro letošek více místa čistě bateriovým elektromobilům. Těch by totiž společnost ráda udala 600 000, zatímco u PHEV počítá se stejným číslem jako s horní hranicí. Ačkoliv je stále velký problém se o komunistické Číně a jejích aktivitách jakéhokoliv druhu dozvědět cokoliv jiného než seznamy oslňujících úspěchů, a o koncernu BYD to platí bezezbytku, víme, že automobilka v současné době věnuje značné úsilí expanzi na nové trhy zejména v Asii, Evropě a Jižní Americe. Co všechno pro to dělá, bohužel nevíme, avšak lze předpokládat, že intenzivně řeší stejný problém jako všichni ostatní. Zajistit si dostatek baterií.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze