😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Čína přebírá kormidlo. BYD plánuje letos prodat 1,2 milionu nabíjecích aut

Čína přebírá kormidlo. BYD plánuje letos prodat 1,2 milionu nabíjecích aut
Fotografie: BYD
  • Čínské automobilky začínají udávat tón na elektromobilním trhu
  • Jejich prodeje dosahují násobků většiny západní konkurence

Můžeme si o čínských automobilkách myslet cokoliv, nicméně jejich náskok v zavádění elektromobility je stále zřetelnější. Zatímco řada evropských a amerických automobilek (s výjimkou Tesly) se teprve bolestivě probouzí z nečinnosti a snaží se dohnat čas, výrobci z Říše středu si dávno zajistili zdroje surovin i výrobní kapacity a chrlí elektromobily po statisících. A v případě BYD Auto rovnou po milionech. Přesně 19 let stará značka dnes nabízí 16 elektrických osobních modelů a dalších 16 autobusů a nákladních aut. A těch chce podle insideevs.com letos prodat celkem 1,2 milionu, nebo jinými slovy sto tisíc měsíčně. Kromě jiného to znamená ohrozit pozici Tesly jako stávajícího největšího výrobce elektromobilů. I když jsou v těchto číslech započítány i plug-in hybridy, jimiž se Tesla nezabývá.

Pro představu o dynamice rozvoje: plán pro rok 2021 byl stanoven na 600 000 aut a ačkoliv ještě v tuto chvíli nevíme, zda byl splněn, protože dosud scházejí prosincová čísla, je to velice pravděpodobné. Jen za listopad totiž stále rostoucí grafy přihodily přes 90 000 prodejů a posunuly průběžnou statistiku na 509 000. To znamená meziroční nárůst proti číslům z roku 2020 o 231 %. A proti tomu se zdají plány přidat za letošek opět 100 % vlastně poměrně konzervativní. Zdá se, že růst narazil na své hranice, protože podle prezidenta společnosti BYD Wanga Čchuan-fu poptávka stále převyšuje nabídku a čekací doba se vyšplhala na 4 měsíce. Ambicí automobilky je každopádně ovládnout minimálně pětinu domácího trhu s nabíjecími automobily.

Ačkoliv strmý vzestup aktuálně táhne zejména rekordně rostoucí poptávka po plug-in hybridech, přesto patří v plánech pro letošek více místa čistě bateriovým elektromobilům. Těch by totiž společnost ráda udala 600 000, zatímco u PHEV počítá se stejným číslem jako s horní hranicí. Ačkoliv je stále velký problém se o komunistické Číně a jejích aktivitách jakéhokoliv druhu dozvědět cokoliv jiného než seznamy oslňujících úspěchů, a o koncernu BYD to platí bezezbytku, víme, že automobilka v současné době věnuje značné úsilí expanzi na nové trhy zejména v Asii, Evropě a Jižní Americe. Co všechno pro to dělá, bohužel nevíme, avšak lze předpokládat, že intenzivně řeší stejný problém jako všichni ostatní. Zajistit si dostatek baterií.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze