ČEZ udržuje vysoké tempo budování nabíjecích stanic s velkým podílem těch ultrarychlých. Umožňuje mu to kombinace vlastních zdrojů i evropských dotací, díky nimž navýšil celkový výkon sítě na 70 MW a s předstihem splnil závazek provozovat 800 dobíjecích stanic. Vloni jich vzniklo celkem 182, z čehož plných 72 bylo ultrarychlých, tedy s výkonem od 150 do 360 kW. ČEZ si nadále udržuje postavení operátora, u nějž zákazníci nabíjejí v průměru nejrychleji, vloni také stouplo o 10 % průměrné množství nabité energie při jednom stání z 20 na 22 kWh. Výsledkem je meziroční nárůst odebrané energie o 74 % na více než 9,6 GWh, na což elektromobilisté potřebovali více než 414 tisíc jednotlivých dobíjení. I to znamená meziroční nárůst o 47 %.
Nejvíce se nepřekvapivě nabíjelo v Praze, Středočeském kraji a u dálnic D1, D5, D10 a D11. Prodloužená slevová akce Z 0 na 100 navíc zvýšila vytížení ultrarychlých stojanů. Ty nechybějí téměř na žádném nově budovaném hubu, na řadě starších se jejich počet postupně navyšuje.
Protože z logiky prodeje elektřiny měla by elektřina z UFC stanice být nejlevnější. Stejně jak velkoobchodní prodej čeho koliv je levnější za jednotku zboží, než maloobchodní.
A stejně tak jak velký sklad a kamion jsou dražší, než malý obchůdek a dodávka, tak UFC stanice je dražší než zásuvka. Takže ne, argument že UFC stanice stojí milion neplatí. Když může dodat 20x víc elektřiny za stejný čas, musí ta elektřina stát méně.