V Evropské unii se podle ACEA v lednu 2025 prodalo celkem 831 201 nových aut všech pohonů, což znamená meziroční pokles o 2,6 %. Podobný trend zaznamenala skupina EU+EFTA+Velká Británie, kde se prodalo celkem 995 271 nových aut, tedy o 2,1 % procenta meziročně méně. A konečně v Česku přibylo 19 347 nových aut, tedy oproti lednu 2024 o 5 % méně. Hlavním důvodem unijního poklesu jsou propady na klíčových trzích; Francie meziročně odepsala 6,2 %, Itálie 5,8 % a Německo 2,8 %. Statistiku naopak zachraňovalo Španělsko s nárůstem o 5,3 %.
Mnohem lépe vypadají statistiky pro čistě bateriové elektromobily (BEV), které si naopak prudce polepšily a vyšvihly se z tržního podílu 10,9 % loni v lednu na letošních lednových 15 %. Ještě citelně lépe je na tom skupina EU+EFTA+Velká Británie, která za stejné období poskočila z 11,9 na 16,7 %. V pozitivním trendu pokračuje i Česko, které si elektromobily zjevně oblíbilo a i v dobách podotačních udrželo za leden tržní podíl BEV na hodnotě 5,1 %, zatímco vloni stejnou dobou byl méně, než poloviční (2,3 %). Plug-in hybridy (PHEV) se po loňském vzepětí vrátily k mírnému poklesu, v rámci celé EU si za leden meziročně tržně pohoršily ze 7,9 na 7,4 %, ve skupině EU+EFTA+Velká Británie pak ze 7,9 na 7,6 % a v Česku si naopak polepšily z 2,1 na 3,3 %.
🚨 BREAKING 🚨
— ACEA (@ACEA_auto) February 25, 2025
📊🚗 European car sales figures for January are fresh off the press!
New car registrations declined by 3% in January 2025.
🔋Although Battery-electric car had a 15% market share, it’s clear that Europe still has a lot of work to reach the 25% market share needed… pic.twitter.com/WHOHS0nGVk
V absolutních číslech si eurounijní prodeje BEV za leden 2025 meziročně polepšily o razantních 34 % na 124 341 kusů. Tři ze čtyř největších trhů, kde se prodalo 64 % všech nových elektromobilů, zaznamenaly masivní dvouciferný růst. Především Německo se svým meziročním přilepšením o 53,5 % maže poslední zbytky obav, že tamější popularita elektromobilů stála jen na dotacích. Hodně si ale přidala i Belgie (+37,2 %) spolu s Nizozemskem (+28,2 %). Jen Francii se příliš nedařilo a meziročně odepsala půl procenta. Plug-in hybridy v lednu v EU meziročně odepsaly 8,5 % a na silnicích jich přibylo 61 406. Nejvíce k tomu přispěly oba frankofonní trhy, protože Belgie poklesla o 66,6 %, Francie pak o rovných 54 %.

Zatímco Volkswagen Group prodal v lednu 2025 v EU 229 898 aut, což znamená meziročně +5,6 %, Stellantis se musel spokojit se 133 506 auty, tedy -17,9 %. Rostl i Renault Group s 90 362 prodeji (+5 %) zatímco Tesla meziročně odepsala 50,3 % a prodala 7 517 aut. Za pozornost stojí nárůst SAIC Motors (do nějž patří mj. MG) o 76,5 %, tedy mezi všemi skupinami zdaleka o nejvíc, což mu vyneslo lednové prodeje 17 291 aut.

(Na druhou stranu, i kdyby to bylo pravda, je to pořád o 7k víc než by ji slušelo 😁)