Dlouhodobě informujeme o českých reprezentantech v eco-rally, kteří startují pod značkou @eco_rally_boyzz. Michal Žďárský a Jakub Nábělek, kteří jeli poslední dvě sezóny z vozem Hyundai Kona Electric předchozí generace, skončili předloni v šampionátu třetí a loni získali titul mistrů světa.
Letošní sezóna světového poháru Bridgestone FIA ecoRally Cup začala daleko na severu, nedaleko polárního kruhu. Ostatně, na stejném místě začínala i loňská sezóna. Do Švédska vyrazila česká reprezentační posádka Hyundai Motor Czech s novou generací modelu Hyundai Kona Electric.
Po zisku titulu a historickém úspěchu v loňském ročníku světového poháru FIA vsadila letos posádka Michal Žďárský – Jakub Nábělek na novou generaci Kony, kterou prověřila jak při dlouhé cestě do švédského Östersundu, tak i v hlubokých mrazech na zasněžených a zledovatělých cestách náročných zkoušek první letošní soutěže Östersund Winter Eco Rally. „Na novou generaci jsme se moc těšili. V autě trávíme při našich přesunech hodně času a při našich dlouhých cestách jsme s loňským vozem najeli po Evropě přes 60 000 km. Proto u nové generace oceňujeme jak její vyšší komfort, tak i rychlejší nabíjení. Navíc díky větším rozměrům uvezeme i víc věcí,“ hodnotí po zkušenostech z první dlouhé cesty novou generaci řidič Michal Ždárský. „Během naší švédské mise jsme si navíc nemohli vynachválit možnost vyhřátí auta na dálku, to se ve Švédsku vyloženě hodilo,“ dodává navigátor Jakub Nábělek.
Östersund Winter Eco Rally, křest ledem a sněhem
Při premiérové soutěži na posádku ve Švédsku čekala solidní porce 495 km rozdělených do dvou sekcí a celkem 322 měřených km. S těmi se česká posádka dokázala vypořádat nadmíru dobře a ze Švédska si veze po loňské „bramboře“ velmi slušné druhé místo. „Švédská soutěž je jedna z nejnáročnějších a zcela odlišná typem měřených zkoušek. Komplet všechny se jedou výhradně na zasněžených či zledovatělých cestách. Vlastně jsme tu byly jen tři posádky, co soutěž odjely na klasických zimácích, všichni ostatní vsadili na hrotované pneumatiky. Přesto jsme si rallye moc užili a tak nějak se zdárně proklouzali až do cíle. Auto se chovalo i za těchto podmínek úplně fantasticky a čitelně. Druhé místo bereme všema deseti a už se těšíme na další soutěže, kde si na soupeře věříme ještě o chlup víc,“ hodnotí soutěž Michal Žďárský.
Letošní sezónu tedy naši reprezentanti začali lépe než tu minulou, protože v náročných severských podmínkách vybojovali druhou příčku místo loňské čtvrté. Ale sezóna teprve začíná. V rychlém sledu nyní budou následovat další dva podniky, které musí posádka Hyundai Motor Czech zvládnout ještě před domácí Czech New Energies Rallye v Českém Krumlově uprostřed března. Po Švédsku nyní následuje španělská zastávka při Eco Rally Comunitat Valenciana a slovinská MAHLE Eco Rally.