V minulém roce jsme informovali o českém poháru v eco-rally, kterého jsme se také účastnili, ale i o světovém. V tom se oficiální čeští reprezentanti, Michal Žďárský a Jakub Nábělek, s vozem Hyundai Kona Electric loni umístili na celkovém třetím místě. Letošní světový pohár ecoRally Cup začal úvodním podnikem v podobě premiérové soutěže Östersund Winter Eco Rally ve Švédsku. V té bodovaly rovnou dvě české posádky.
Světový pohár v eco-rally přijde o Island a přidá Švýcarsko
Světový pohár v eco-rally konaný pod hlavičkou FIA bude mít v této sezóně hned 9 podniků. Premiérově byla sezóna zahájena už na konci ledna ve Švédsku, z kalendáře pro letošní rok mizí eRally Iceland, naopak nově se v kalendáři v srpnovém termínu objevuje švýcarská E-Rallye du Chablais.
Specifikem úvodního podniku byl nejen jeho brzký termín, ale i odlišné podmínky, než na které jsou posádky v průběhu roku běžně zvyklé. „Celá soutěž se odjela výhradně na ledu a sněhu. Většina domácích i zahraničních posádek závod absolvovala na hrotovaných pneumatikách, které se nám i vzhledem k tomu, že jsme cestu do Östersundu absolvovali s naší soutěžní Konou Electric po ose, nepodařilo sehnat,“ komentuje specifikum premiérové švédské rally Michal Žďárský, řidič úspěšné české posádky, která kromě již zmíněného třetího místa ve světovém poháru zvítězila v České trophy v Rally pravidelnosti konané pod hlavičkou Autoklubu ČR.
Švédská eco-rally: 400 km měřených úseků na sněhu
V součtu švédská soutěž nabídla 14 měřených zkoušek a celkovou distanci 400 km. S těmi se nejlépe vypořádala italsko-polská posádka Guido Guerrini a Artur Prusak, které na stupních vítězů doplnily dvě francouzské posádky Mucchielli/Antoine a Malga/Bonel. Česká posádka Žďárský/Nábělek v cíli brala konečné čtvrté místo. „Bohužel jsme se nevyvarovali jedné navigační chybky, která nás stála ztrátu jak v soutěži regularity, tak v hodnocení spotřeby, kterou jsme si dotahováním nabrané ztráty trochu pošramotili. Jinak jsme si celou soutěž náramně užili a zdárně proklouzali skrz veškeré další nástrahy až do cíle,“ zhodnotil výkon posádky Michal Žďárský. Sedmé místo v soutěži obsadila druhá česká posádka ve složení Miroslav Timura a Petr Timura s vozem Kia Niro EV v nové generaci.
České posádky se i v mrazu dostaly na 15 kWh/100 km
Zajímavostí je, že i v těchto mrazivých podmínkách se dokázaly obě české posádky se svými vozy pohybovat s průměrnými spotřebami kolem 15 kWh/100 km. Šampionát nyní pokračuje druhou zastávkou ve Španělské Valencii, na kterou naváže už velmi brzo na konci března domácí Czech New Energies Rallye v Českém Krumlově. Zde bude nejlepší česká posádka Žďárský/Nábělek obhajovat v tvrdé mezinárodní konkurenci vítězství z předchozích dvou ročníků.