Český tým se pokusí překonat světový rekord ve 24hodinovce s elektromobilem

3
Český tým se pokusí překonat světový rekord ve 24hodinovce s elektromobilem
Fotografie: teslicka.cz
  • Současný světový rekord ve 24hodinovce elektromobilem má hodnotu 2 781 km
  • Nový pokus se pojede s jinou verzí Tesly a nabíjet se bude na Superchargeru
  • Tentokrát se ale pojede za nižších teplot

Přibližně před rokem a půl překonala česko-norská posádka Bjørn Nyland, Lukáš Hataš a Ondřej Hunčovský světový rekord v nájezdu kilometrů za 24 hodin elektromobilem, a vytvořili tak nový. Za 24 hodin ujeli s vozem Tesla Model 3 neuvěřitelných 2 781 km. Dva čeští aktéři tohoto rekordu spolu se skupinou dalších členů týmu pokusí již za pár dní o překonání tohoto rekordu.

Zatímco současný rekord vytvořili vozem Tesla Model 3 Long Range a nabíjeli na stanici Ionity, pokus o nový rekord se uskuteční s vozem Tesla Model 3 Performance a nabíjení bude probíhat na Superchargeru v3, který umožňuje ještě rychlejší doplnění energie Tesly Model 3, konkrétně až 250 kW. Stanice Ionity sice poskytuje nabíjecí výkon až 350 kW, ale Tesla Model 3 se během minulé rekordní jízdy nabíjela maximálním výkonem okolo 190 kW. Maximální výkon Ionity je totiž zatím spíše teoretický, protože je dosažitelný jen u baterií o napětí 800 V a zatím žádné auto jej nedokáže přijmout. Tesla Model 3 má napětí 400 V, a jelikož Supercharger v3 zvládá vyšší proud než stanice Ionity, dosáhne maximálního nabíjecího výkonu právě tam.

Zatímco při minulé rekordní jízdě byla průměrná teplota okolo 15 °C, tentokrát to bude pravděpodobně okolo nuly a možná i pod nulou. Snad tedy tuto nevýhodu vyváží rychlejší nabíjení. Plánovaný start, pokud jej nezkomplikují omezení proti koronaviru, je na 2. 1. 2021 a průběh rekordní jízdy můžete sledovat na webu teslicka.cz.

Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
A't to hoši zkusí, 2700 km už je stejně dost na to, aby ti nespokojenci s dojezdem pochopili, že jde spíš o to kolik může ujet člověk, než auto.
Martin Lacina
Martin Lacina
“ Tesla Model 3 má napětí 400 V, a jelikož Supercharger v3 zvládá vyšší napětí než stanice Ionity, dosáhne maximálního nabíjecího výkonu právě tam.”
SCH V3 nema vyssi napeti, ale proud...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze