Česko-slovenský tým se pokouší o světový rekord ve 24hodinovce

Průběh pokusu o rekord
5
Česko-slovenský tým se pokouší o světový rekord ve 24hodinovce
Fotografie: teslicka.cz
  • Současný světový rekord má hodnotu 2 781 kilometrů a vytvořili jej dva Češi a Nor
  • O nový rekord se pokusí česko-slovenský tým, opět s vozem Tesla Model 3
  • Pokus můžete sledovat on-line, v tomto článku naleznete přímý přenos
  • Budeme do článku i doplňovat aktuální informace

Aktualizace 3. 1. 2021 2:50: pokus o rekord definitivně ukončen

Během nabíjení jsme řešili, co dál a nakonec se domluvili na ukončení. V těchto podmínkách by to byl zbytečný risk a stejně by nebyla šance rekord udělat, protože by se muselo jezdit pomaleji než dosud.

Aktualizace 3. 1. 2021 2:25: ujeto 1 437 km, ale napadl sníh

Stalo se to, čeho jsme se obávali. Začalo sněžit a napadlo sněhu docela dost. Podařilo se sice ujet 1 437 km. Poslední kolo ale bylo kvůli sněhu na silnici hodně komplikované, tak přemýšlíme o ukončení pokusu.

Aktualizace 2. 1. 2021 20:05: po deseti jízdách ujeto 786 km

Po deseti okruzích je ujeto 786 km, délka průměrného okruhu klesla na 59,6 km, stejně jako průměrný čas jízdy na 22 minut a 3 sekundy. Co se ale výrazně nezměnilo, je průměrná doba nabíjení, která činí 12 minut a sekundu. Podle těchto údajů je očekávaný výsledek 2 608 km, takže pro překonání rekordu je potřeba zrychlit.

Aktualizace 2. 1. 2021 18:15: sedm okruhů a ujeto 556 km

Po sedmi různých okruzích bylo ujeto 537 kilometrů. Jezdí se různé varianty okruhů, průměrný je 66,8 km a trvá průměrně 25 minut a 3 sekundy. Průměrná zastávka na nabíjení pak je 12 minut a 51 sekund. Aby se podařilo rekord překonat, je potřeba zlepšit poměr mezi jízdou a nabíjením.

Aktualizace 2. 1. 2021 16:19: po čtyřech jízdách ujeto 358 km

Před čtvrtou jízdou se podařilo vyřešit přehřívání baterie. Do čtvrtého nabíjení se podařilo ujet 358 kilometrů a hlavně během tohoto nabíjení se konečně podařilo dostat na 250 kW nabíjecího výkonu, tedy maximum, jelikož teplota po dojezdu k Superchargeru byla 54 °C. To by mělo pomoci ke zrychlení zastávek.

Aktualizace 2. 1. 2021 15:15: druhé nabíjení při 246 km

Po prvním nabíjení už se jela jiná varianta okruhu, která má délku necelých 80 kilometrů, do „depa“ posádka dorazila v čase 15:15 s baterií nabitou na pouhé 3 % a měla ujeto 246 kilometrů. Problém je ale nízká teplota baterie, která se o dojezdu pohybuje okolo 40 °C, nabíjecí maximální výkon se tak dostává pouze na 220 až 230 kW místo potřebných 250 kW.

Aktualizace 2. 1. 2021 14:32: první nabíjení

První okruh je odjetý, byl jiný a podstatně delší než předchozí, protože bylo potřeba vybít baterii ze 100 % pod 10 %, aby se využilo rychlejší nabíjení. To začalo na výkonu 100 kW a postupně stoupá. Teplota baterie byla cca 42 °C, takže na plnou rychlost je potřeba ji ještě trochu zahřát. První nabíjení bude do 47 %, aby byla trochu rezerva. Za prvních 62 minut se podařilo ujet 168,21 km. Nabíjení dosáhlo výkonu jen 230 kW kvůli nižší teplotě baterie.

Aktualizace 2. 1. 2021 14:00: prvních 82 kilometrů

Po necelé půlhodině bylo po ujetí prvních 82 kilometrů v baterii 57 %, do překonání stávajícího rekordu tak zbývalo přesně 2 700 kilometrů.

Aktualizace 2. 1. 2021. 13:45, start se posunul na 13:30, posádka už je na trase

Start se nakonec posunul ještě o dalších 15 minut, ale posádka už je na trase. První úsek bude delší, aby posádka využila plně nabitou baterii, která byla na startu.

Aktualizace 2. 1. 2021 13:00: start se posouvá o 15 minut

Kvůli tomu, aby se auto nabilo na 100 % a dořešily se technické komplikace s přenosem se start posouvá o 15 minut na 13:15.

Původní zpráva před startem 2. 1. 2021 12:55

Stejně jako předchozí rekord se i tento pokus bude odehrávat v Německu, ale místo stanice Ionity bude základnou pro nabíjení Supercharger v3, na kterém Tesla Model 3 dosahuje maximálního nabíjecího výkonu až 250 kW, což bude oproti minulému pokusu výhoda. Nevýhodou ale budou nižší zimní teploty a také fakt, že se pojede s verzí Performance namísto Long Range, se kterou byl vytvořen předchozí rekord. V posádce bude i zástupce redakce fDrive. Start bude za pár minut, tak můžete sledovat a držet palce, aby se to povedlo.

Technické parametry Tesla Model 3 Performance

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon353 kW, 450 koní, točivý moment: 639 Nm
Baterie74 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: Supercharger, CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 567 km
Cena od1 700 200 Kč
Související články
Diskuze ke článku
Tomas Zajicek
Tomas Zajicek
Držím palce. Zatím to valí parádně.
Carlos
Carlos
okruhách ? snad okruzích ne ?
Ivan Hoe
Ivan Hoe
A o čem tedy ten rekord vlastně je? O tom kdo udrží správnou teplotu baterií a tím se mu povede nabíjet rychleji? Jestli je to problém, tak si vemte třeba starou oktávku a překročíte 3tis km levou zadní s prstem v nose ;-)... Nebo tu teslu posaďte na rondel, zapněte autopilota, dejte cihlu na plyn a stačí jen obsluha nabíječky :-)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze