Aktualizace 3. 1. 2021 2:50: pokus o rekord definitivně ukončen
Během nabíjení jsme řešili, co dál a nakonec se domluvili na ukončení. V těchto podmínkách by to byl zbytečný risk a stejně by nebyla šance rekord udělat, protože by se muselo jezdit pomaleji než dosud.
Aktualizace 3. 1. 2021 2:25: ujeto 1 437 km, ale napadl sníh
Stalo se to, čeho jsme se obávali. Začalo sněžit a napadlo sněhu docela dost. Podařilo se sice ujet 1 437 km. Poslední kolo ale bylo kvůli sněhu na silnici hodně komplikované, tak přemýšlíme o ukončení pokusu.
Aktualizace 2. 1. 2021 20:05: po deseti jízdách ujeto 786 km
Po deseti okruzích je ujeto 786 km, délka průměrného okruhu klesla na 59,6 km, stejně jako průměrný čas jízdy na 22 minut a 3 sekundy. Co se ale výrazně nezměnilo, je průměrná doba nabíjení, která činí 12 minut a sekundu. Podle těchto údajů je očekávaný výsledek 2 608 km, takže pro překonání rekordu je potřeba zrychlit.
Aktualizace 2. 1. 2021 18:15: sedm okruhů a ujeto 556 km
Po sedmi různých okruzích bylo ujeto 537 kilometrů. Jezdí se různé varianty okruhů, průměrný je 66,8 km a trvá průměrně 25 minut a 3 sekundy. Průměrná zastávka na nabíjení pak je 12 minut a 51 sekund. Aby se podařilo rekord překonat, je potřeba zlepšit poměr mezi jízdou a nabíjením.
Aktualizace 2. 1. 2021 16:19: po čtyřech jízdách ujeto 358 km
Před čtvrtou jízdou se podařilo vyřešit přehřívání baterie. Do čtvrtého nabíjení se podařilo ujet 358 kilometrů a hlavně během tohoto nabíjení se konečně podařilo dostat na 250 kW nabíjecího výkonu, tedy maximum, jelikož teplota po dojezdu k Superchargeru byla 54 °C. To by mělo pomoci ke zrychlení zastávek.
Aktualizace 2. 1. 2021 15:15: druhé nabíjení při 246 km
Po prvním nabíjení už se jela jiná varianta okruhu, která má délku necelých 80 kilometrů, do „depa“ posádka dorazila v čase 15:15 s baterií nabitou na pouhé 3 % a měla ujeto 246 kilometrů. Problém je ale nízká teplota baterie, která se o dojezdu pohybuje okolo 40 °C, nabíjecí maximální výkon se tak dostává pouze na 220 až 230 kW místo potřebných 250 kW.
Aktualizace 2. 1. 2021 14:32: první nabíjení
První okruh je odjetý, byl jiný a podstatně delší než předchozí, protože bylo potřeba vybít baterii ze 100 % pod 10 %, aby se využilo rychlejší nabíjení. To začalo na výkonu 100 kW a postupně stoupá. Teplota baterie byla cca 42 °C, takže na plnou rychlost je potřeba ji ještě trochu zahřát. První nabíjení bude do 47 %, aby byla trochu rezerva. Za prvních 62 minut se podařilo ujet 168,21 km. Nabíjení dosáhlo výkonu jen 230 kW kvůli nižší teplotě baterie.
Aktualizace 2. 1. 2021 14:00: prvních 82 kilometrů
Po necelé půlhodině bylo po ujetí prvních 82 kilometrů v baterii 57 %, do překonání stávajícího rekordu tak zbývalo přesně 2 700 kilometrů.
Aktualizace 2. 1. 2021. 13:45, start se posunul na 13:30, posádka už je na trase
Start se nakonec posunul ještě o dalších 15 minut, ale posádka už je na trase. První úsek bude delší, aby posádka využila plně nabitou baterii, která byla na startu.
Aktualizace 2. 1. 2021 13:00: start se posouvá o 15 minut
Kvůli tomu, aby se auto nabilo na 100 % a dořešily se technické komplikace s přenosem se start posouvá o 15 minut na 13:15.
Původní zpráva před startem 2. 1. 2021 12:55
Stejně jako předchozí rekord se i tento pokus bude odehrávat v Německu, ale místo stanice Ionity bude základnou pro nabíjení Supercharger v3, na kterém Tesla Model 3 dosahuje maximálního nabíjecího výkonu až 250 kW, což bude oproti minulému pokusu výhoda. Nevýhodou ale budou nižší zimní teploty a také fakt, že se pojede s verzí Performance namísto Long Range, se kterou byl vytvořen předchozí rekord. V posádce bude i zástupce redakce fDrive. Start bude za pár minut, tak můžete sledovat a držet palce, aby se to povedlo.