České dráhy poptávají moderní vlaky pro Evropu. Co nabídnou?

České dráhy poptávají moderní vlaky pro Evropu. Co nabídnou?
Fotografie: České dráhy
  • České dráhy vypsaly tendr na dodávku až 10 moderních netrakčních jednotek ComfortJet pro dálkovou dopravu
  • Jistě pořídí 3 soupravy, dalších 7 může následovat podle zájmu o nové mezistátní spoje
  • Vlaky s kapacitou 550 míst mají být schváleny pro rychlost 230 km/h a provoz v sedmi evropských zemích

Pozitivní reakce cestujících i zahraničních partnerů na moderní vlaky ComfortJet vedly České dráhy k vyhlášení nového tendru. Dopravce oznámil, že plánuje pořídit až 10 netrakčních jednotek pro dálkovou dopravu, které mají posílit mezinárodní spoje a zvýšit komfort cestování. „Už v současné fázi provozu ComfortJetů máme pozitivní ohlasy od cestujících i našich partnerů. Je zřejmé, že provoz moderních vlaků na bázi netrakčních jednotek a moderních lokomotiv má velký potenciál pro další rozvoj mezistátní dopravy a spojení Česka s okolními státy. Proto jsme se rozhodli vypsat soutěž na dodávku dalších 10 devítivozových jednotek. S jistotou plánujeme objednat tři vlaky a sedm vlaků představuje opce. Jejich nákup uskutečníme ve chvíli, kdy se objeví další příležitost pro jejich provoz,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu.

Tři jisté vlaky, sedm v opci

České dráhy se rovnou zavazují k odběru tří souprav, dalších sedm bude možné pořídit formou opce. Ta bude využita tehdy, pokud se objeví nové příležitosti pro jejich nasazení na mezistátních linkách. Jednotky budou mít kapacitu přibližně 550 míst, z toho 100 bude v první třídě.

Moderní parametry pro evropský provoz

Vlaky každopádně musí splňovat technické podmínky pro rychlost 230 km/h a získat schválení pro provoz nejen v Česku, ale také v Německu, Rakousku, Dánsku, na Slovensku, v Maďarsku a Polsku. Jako netrakční jednotky budou určeny k provozu s moderními lokomotivami Siemens Vectron, o nichž jsme v minulosti také psali, a v režimu push-pull, což umožní rychlé otáčení souprav bez zdlouhavého objíždění lokomotivy.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze