Společnost BYD letos ukončila výrobu konvenčních spalovacích automobilů a v největší možné míře využila pobídky pro elektromobily od vlády i místních samospráv. Díky tomu a také díky širší nabídce elektromobilů proti konkurenci si společnost meziročně zlepšila čistý zisk podle předběžných odhadů o 333 až 365 %. Podle Reuters si tak automobilka vlastněná z 19 % Warrenem Buffettem přišla na 5,5 až 5,9 miliardy juanů (19–20,4 miliard korun). Také díky tomu, že se jí podařilo výrazně snížit náklady na vozidlo a vyrábí si sama baterie i čipy, což ji do značné míry ochránilo před tzv. čipovou krizí.
Burza v Hongkongu zareagovala 6% růstem akcií, což automobilce zajistilo tržní kapitalizaci 93 miliard dolarů (2,32 bilionu korun), která se rychle blíží celkovým hodnotám automobilek General Motors i Ford. Automobilka BYD za první tři letošní kvartály meziročně navýšila úhrnný prodej nabíjecích automobilů o 250 % na 1,2 milionu kusů, což je výrazně nad tržním průměrem. Pro srovnání – Tesla prodala za stejné období v Číně „jen“ něco přes 318 000 vozidel. Domácí konkurenti počítali prodaná nabíjecí vozidla v číslech proti BYD o dva řády nižších.
Podle očekávání budou nabíjecí automobily tvořit za letošek už pětinu celkových prodejů, přičemž loni se na trhu podílely 13,6 %. Zdá se tedy, že růst elektromobility už je dostatečný, což si zjevně myslí i čínská vláda, která letos ukončí část dotací na jejich pořízení. Osvobození od daně z nákupu elektromobilu ovšem prodloužila až do konce roku 2023.