Automobilový průmysl dosud jede v zaběhnutých modelových kolejích, které se řídily pořádáním velkých autosalonů v Ženevě a Frankfurtu či Paříži. Nová doba přesunula ženevskou výstavu do Kataru a na podzim, frankfurtský salon se nyní koná v Mnichově a na svém místě zůstala jen pařížská akce, ale ta už je jen odleskem někdejší slávy. Jenže automobilový vývoj má velkou setrvačnost a koncem zimy se rodí velké evropské novinky, nebo se aspoň s předstihem představují.
Nejinak tomu je s chystaným BMW i5, které bude sdílet platformu s hybridními verzemi (nad čistě spalovacími pohony se v této třídě stahují temná mračna, přinejmenším v Evropě). Už o něm něco víme, leccos si můžeme domyslet při pohledu na parametry již jezdícího většího BMW i7 a nyní nás automobilka začala lákat na definitivní vzhled. Ten je zatím na první oficiální fotografii zahalen pod průsvitným nařaseným plédem, který toho skrývá ještě více, než bývá při podobných příležitostech obvyklé. Přesto lze z rozsvícených denních světel vyčíst, že příď i přes podobnost základních tvarů se bude od větší sedmičky citelně lišit. A že konstruktéři zatím nezanevřeli na klasická vnější zrcátka.
Šéf BMW při té příležitosti prozradil, že těšit se můžeme nejen na již očekávanou výkonnou verzi M zatím neznámých parametrů (na ně jsme opravdu zvědaví, protože mezi přímé konkurenty bude patřit mj. Tesla Model S Plaid), ale také na verzi Touring, tedy kombi. Pokud nepřijde nějaké nečekané a rychlé překvapení z Číny, půjde o první plně elektrické kombi vyšší střední třídy na trhu. Sedan jako první verze začne saturovat jednotlivé trhy letos v říjnu a na trh se dostane společně se spalovacími verzemi jako součást jedné řady s mírně odlišnou nomenklaturou.
Osmá generace BMW 5 se bude vyrábět výhradně v dolnobavorském Dingolfignu, což je největší modrobílý závod v Evropě. Ve stejném místě se zároveň nachází i výrobní kapacity elektrických komponentů typu elektromotorů a trakčních baterií, půjde tedy o logisticky výhodný řetězec. Výrobní debut nové generace pětkové řady bude zároveň oslavou půlstoletí tohoto typu, který se od skromných začátků v roce 1973 dopracoval až k dlouhodobému globálnímu úspěchu a pozici technologického i řidičského etalonu.