BMW se oficiálně rozhodlo ukončit výrobu laserových světlometů, což potvrzuje i Andreas Suhrer, produktový manažer společnosti. Ten nedávno řekl, že laserové osvětlení nemá u BMW budoucnost a pozornost se přesunula na techniku Matrix LED. O novém kroku bavorského výrobce informuje slashgear.com a není to tak dávno, co laserové světlomety bývaly oblíbenou volbou u luxusních vozů. Patří mezi ně BMW řady 4 GranCoupe a nebo námi loni otestované BMW X7. Řešení dálkového osvětlení, schopné vyvinout silný světelný paprsek na vzdálenost až 600 metrů, nabízelo řidičům vyšší intenzitu světla a přitom neoslňovalo protijedoucí provoz. Současně tohle řešení spotřebovalo o 30 % méně energie než jiné LED systémy LED.
Jenže jak doba plynula, najednou se ukázalo, že vše má své ale. Za konec laserových světel lze vděčit nové americké federální bezpečnostní normě pro motorová vozidla. Ta zmiňuje pravidlo 108, jež omezuje výkon světlometů u vozidel prodávaných ve Spojených státech. Limit je nastaven na 150 000 kandel, což žádný adaptivní osvětlovací systém z Evropy nesplňuje. Evropské systémy totiž dosahují až 430 000 kandel a mnohé automobilky bojovaly za to, aby totéž platilo v USA. Aby mohly být laserové světlomety dále nabízeny i na tomto trhu, dosvit by musel klesnout na průměrných 250 metrů. Tento fakt vlastně podepsal ortel nad technikou, na kterou bylo BMW více než pyšné.
Na druhou stranu, nejnovější generace LED Matrix světel má lepší distribuci světelného toku, a to díky širšímu rozptylu. Naopak laserová světla uměla svítit více do vzdálenosti. V minulosti to tak znamenalo, že mnoho modelů BMW používalo LED Matrix světla a laserová světla společně, což mělo zajistit optimální výkon.