Špičková světelná technika v podání Volkswagenu. Prezentace nám odhalila mnohé

Špičková světelná technika v podání Volkswagenu. Prezentace nám odhalila mnohé
Fotografie: Volkswagen
  • Vrcholná varianta světlometů nabídne 13 jízdních režimů
  • Jedná se o to nejlepší, co VW umí aktuálně nabídnout
  • Jako první nabízí nový typ LED světel nová generace modelu Tiguan

V rámci české prezentace nového Volkswagenu ID. Buzz v prodloužené verzi došlo i na prezentaci nové světelné techniky. Volkswagen totiž s novou generací modelu Tiguan začal používat dosud nejlepší světelný systém, jaký kdy vyvinul. Nese označení IQ. Light HD Matrix a jedná se o vrcholnou verzi standardních LED světlometů. Tento typ v sobě zahrnuje 12pixelová dálková světla a homogenní světelný obraz s vysokým jasem a čistotou. U nové generace Volkswagenu Tiguan (a později i Passat B9) najdeme v současnosti tři typy LED osvětlení. Naprostým základem jsou LED Basic světlomety. Ty mají jeden objektiv s potkávacími/dálkovými LED světly + LED indikátory. Jedná se o nejjednodušší osvětlení bez adaptivní funkce. O něco lepší jsou LED Plus světlomety. Ty již nabízejí statické a dynamické osvětlení zatáček a poznat je lze podle propojeného světelného pásu mezi každým světlometem.

Součástí řešení LED Plus jsou i dynamické směrovky a světla do špatného počasí. I toto řešení by ale nemuselo každému stačit, a proto Volkswagen nabízí třetí a současně nejnovější řešení. Označení IQ. Light Matrix LED v sobě skrývá výkonný modul pro potkávací/dálková světla a současně lze využít až 13 světelných režimů. Jedná se o funkci Leaving/Coming Home a dále o nastavení Město, Mimo obec, Dálková světla mimo obec, Dálniční potkávací světla, Maskovaná dálniční světla, Redukce oslnění dopravních značek, Offroad režim a Světlo do špatného počasí. Naprostou novinkou u Volkswagenu jsou pak zbylé čtyři režimy: Pomocné orientační světlo, Světlo v pruhu, Světlo v pruhu (adaptivní dosvit) a Maskování protilehlého jízdního pruhu. Musíme říci, že po ukázce hoříme nedočkavostí, jak bude systém ve skutečnosti fungovat. Hlavně poslední zmíněná funkce má totiž zajistit, že vůz bude na dálnici svítit jen v rámci svého jízdního pruhu a světlo se nedostane do protisměru k dalším řidičům.

Vrcholná varianta LED světlometů je zatím dostupná pro novou generaci modelu Tiguan. Nový Passat tento typ světel zatím nenabízí, avšak podle zástupců značky není všem dnům konec a nakonec i zájemci o velké rodinné kombi dostanou časem (nevíme přesně kdy) možnost zakoupit systém IQ. Light Matrix HD. Oproti Tiguanu bude mít výhodu ve vyšším počtu LED v každém světlometu. Zatímco Tiguan jich má 11 ve dvou řadách nad sebou, Passat dostane rovnou 36 diod, které mnohem přesněji a hladčeji vytvoří potřebný světelný obraz před vozem. Současně Volkswagen upozorňuje na to, že světla v režimu Offroad a Špatné počasí nejsou totéž. Zatímco druhé nastavení vlastně jen rozšíří pruh světel do strany (hodí se například při jízdě na okresní silnici, v jejíž blízkosti je často lesní zvěř), terénní nastavení umí vidět překážky před vozem a světlo trošku nadneseně „poslat za ně“. Díky tomu by měl řidič vidět veškeré nedokonalosti povrchu a případné překážky schované za vlnitým terénem.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze