Volkswagen v rámci českého trhu představil prodloužený ID. Buzz. Byli jsme u toho

10
Volkswagen v rámci českého trhu představil prodloužený ID. Buzz. Byli jsme u toho
Fotografie: Volkswagen
  • ID. Buzz LWB bude na přání k dispozici s novou sadou akumulátorů o využitelné kapacitě 86 kWh
  • Současně přichází do výbavy největší prosklená střecha v historii značky
  • Verze LWB bude k dostání také ve výkonné variantě GTX

Včera se konala oficiální česká premiéra prodloužené verze Volkswagenu ID. Buzz a my jsme u toho nemohli chybět. Nová verze v nabídce nese firemní označení LWB a kromě většího objemu kufru v ní lze převést až šest osob + řidič. „Mám velkou radost, že můžeme nový ID. Buzz Long poprvé staticky prezentovat také v České republice,“ říká Mirka Cimrová, vedoucí divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika, a dodává: „Dlouhý ID. Buzz je nejen novou, mimořádně prostornou karosářskou verzí našeho elektricky poháněného modelu s kultovním designem, ale i dalším významným krokem v evoluci našeho elektrického pohonu, který našim zákazníkům přinese ještě dynamičtější jízdu, delší dojezd a rychlejší nabíjení.“ Dlouhý ID. Buzz disponuje délkou 4 962 mm a díky zvětšení rozvoru náprav o 250 mm vznikl prostor pro třetí řadu sedadel.

Důležité je zmínit, že ID. Buzz v prodloužené variantě nabídne zavazadlový prostor s  objemem až 2 469 litrů. Současně vůbec poprvé v modelové řadě ID. Buzz přidává větší sadu akumulátorů s využitelnou kapacitou 86 kWh, díky čemuž se prodlouží dojezd vozu na nabití. Při nabíjení stejnosměrným proudem bude možné využívat nabíjecí výkon až 200 kW. Nabití akumulátorové baterie z 10 na 80 % je tak otázkou pouhých 25 minut. V zimě zvýší hospodárnost nové tepelné čerpadlo. Navíc bude dlouhý ID. Buzz uveden na trh s rovněž novým elektromotorem o výkonu 210 kW (286 k). Díky tomuto elektromotoru vzroste elektronicky omezená nejvyšší rychlost na 160 km/h (evropský ID. Buzz s výkonem 150 kW umí jen 145 km/h). Včera představený Volkswagen ID. Buzz Long dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za pouhých 7,9 s a komu by to bylo málo, do nabídky se dostane i sportovně laděná verze s pohonem všech kol a označením GTX. Ta se pochlubí  výkonem 250 kW (339 k) a možností využít sprint z 0 na 100 km/h za 6,4 s.

Mezi další novinky patří průhledový head-up displej, zdokonalený informační a zábavní systém čtvrté generace, osvětlená dotyková lišta pro ovládání hlasitosti pod středovou obrazovkou o velikosti 12,9" a dálkově ovládané zaparkování vozu prostřednictvím chytrého telefonu v rámci nového parkovacího asistenta Park Assist Pro. Mnohé vyspělé asistenční systémy jsou již zahrnuty do sériové výbavy, například upozorňování na nebezpečí v bezprostředním okolí Car2X, Front Assist včetně rozpoznávání chodců a cyklistů, systém preventivní ochrany cestujících, rozpoznávání dopravních značek nebo asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist. Na přání je k dispozici mimo jiné nejnovější verze systému Travel Assist pro komfortní a bezpečnou jízdu s vysoce automatizovaným řízením vozu. Zajímavostí je nový prvek výbavy, kterým je obří prosklená střecha. Ta disponuje „chytrým sklem“ a oživuje vzpomínky na legendární Samba Bus z 50. let minulého století. S plochou 1,5 metru čtverečních je největší panoramatickou střechou použitou v modelu Volkswagen za celou jeho historii. Její sklo lze pomocí dotykového posuvníku nebo hlasového asistenta měnit elektricky z průhledného na neprůhledné a opačně.

Severoamerické verze dokonce obdrží i klimatizovaná přední sedadla a osvětlené logo VW na přední partii. Předprodej na českém trhu bude zahájen v polovině letošního roku. Oficiální zahájení prodeje je pak plánováno na druhou polovinu letošního roku. Vystavený kus na fotografiích byl předprodukčním zapůjčeným modelem, takže o to cennější byl pohled do jeho útrob. Všechny vozy řady ID. Buzz budou vyráběny v hlavním závodě značky Volkswagen Užitkové vozy v Hannoveru, který je jedním z nejmodernějších závodů pro výrobu automobilů na světě a je domovem rodiny VW Bus.

Technické parametry Volkswagen ID. Buzz LWB

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 962 × 1 985 × 1 937 mm, 2 600 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon210 kW, 282 koní, točivý moment: 560 Nm
Baterie91 kWh (85 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 460 km
Cena od
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Bojím se ceny, to bude zase absurdní částka. Ty ceny potřebují dostat o dorých 200-300 tis. Kč níže, aby to snesl srování se spalováky v dané třídě a ceně. Dle mého osobního názoru.
Pavel Tomasek
Pavel Tomasek
Sedm osob je max, ne sedm plus řidič, sezení je pak 2+3+2.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Za tuhle verzi dám klidně milion a čtvrt, možná až milion a půl...jo aha za to je vlastně jen základní kratka verze. Tak zase nic :(
Martin Lacina
Martin Lacina
Zajimalo by me jak tezky brzdeny prives se za tim bude dat tahat, a druha otazka jestli bude mit GTX verze vyssi maximalni rychlost?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze