Bezdrátové nabíjení Tesly o sobě prozradilo první důležitou informaci

3
Bezdrátové nabíjení Tesly o sobě prozradilo první důležitou informaci
Fotografie: Tesla
  • Výkon bezdrátové nabíjecí podložky je 25 kW
  • Tesla Cybercab se dokáže z 35 % nabít do plna za 56 minut
  • Vše dokazuje nově zveřejněné video výrobce

Po premiéře konceptu Tesla Cybercab se rozvířila debata o novém způsobu nabíjení tohoto autonomního taxíku. Tesla totiž poprvé v historii začala pracovat na bezdrátovém nabíjení a nyní se na veřejnost dostaly další podrobnosti. Ty jsou názorně ukázány ve videu na sociální síti X, díky čemuž můžeme spatřit rychlost nabíjení a nejen to. Instalace tohoto typu nabíjení byla pro vůz Cybercab nezbytná, jelikož postrádá klasický nabíjecí port. Autonomní vozidlo se podle všeho dokáže nabíjet výkonem 25 kW, což je na jednu stranu skoro až úsměvná hodnota. Jenže Tesla plánuje výrobu/nasazení desítek tisíc kusů autonomního taxi a tak nebude problém, aby se každé vozidlo nabíjelo déle, než třeba na klasickém Superchargeru. Otázkou nadále zůstává kapacita baterie Cybercabu, ke které se výrobce zatím nijak nevyjádřil.


Společně s tím se objevuje otázka efektivity. Bezdrátové nabíjení totiž vždycky mělo větší ztráty než nabíjení kabelem. V současné době navíc americký výrobce pracuje na vývoji bezdrátové nabíjecí podložky. Podle videa se pak Tesla Cybercab s 35 % elektrické energie v baterii dokáže do plna nabít za 56 minut. Počítat máme s 95% účinností bezdrátového nabíjení, avšak mnohdy se to týká výhradně laboratorních podmínek. Teprve reálný svět plný různorodého počasí prověří kvality systému, jaký je ve světě elektromobilů teprve okrajovým řešením. Tesla nechce nic ponechat náhodě a její intenzivní vývoj nabíječek vede k tomu, že by i Robocab mohl být skutečně použitelný. Ostatně, příchod jeho sériové verze je očekáván na konec roku 2026, takže Tesla má ještě dost času na vyladění bezdrátové nabíjecí techniky.

Diskuze ke článku
den
den
Naposledy upraveno: 12:40
Bjorn tocil video s nejakou Momentum Dynamics, kde nabijeli bezdratove i-Pace 50kW s ucinnosti 93%. Zamereny to bylo ale spise na nabijeni autobusu. Pak byli novinky o pilotnem projektu s Volvo. Pak ale ticho. Ale evidentne bezdratove nabijeni fungovalo s vysokou ucinnosti uz 2 roky zpet. Mezera mezi podlozkou a autem nebyla mala - cca 10cm. I-Pace ma vzduchovy podvozek, a to nabijeni na tu mezeru je citlivy. Jde tam o efekt rezonance. Autobusy take mivaji vzduchovy podvozek. Takze muzou tu mezeru prizpusobit. Mozna to je duvod proc to nejde pro bezna auta.
den
den
Naposledy upraveno: 13:33
A k tomu nabijeni od Tesly. Na tom videu je videt ze ukazuje ze zbyla 1 minuta a ta baterka neni na 100%, je tam 90% nebo mozna i jen 80%. Takze od 35% 56 minut ne do plna. Je ale mozny ze ten limit pro ucely videa proste posunuli. Na druhou stranu v takovych detailech obvykle byvaji presne. Take myslim si ze omezeni vykonu je nejaka optimalizace nakladu. Ta nabijecka nebude levna. Ale asi tam bude vic faktoru - cena, efektivita (evidentne klesa s vykonem), a mozna take regulace spojene s EM zarenim.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze