Podle studie organizace Transport je potřeba pro výrobu akumulátoru do elektromobilu pouhých 30 kg surovin s recyklací ve srovnání s 17 000 litry benzínu spáleného průměrným automobilem. Vyplývá to z nové studie, která ukazuje, že současná závislost na ropě v Evropě výrazně převyšuje potřebu surovin pro výrobu baterií. Mezera se však bude dále zvětšovat, protože technologický pokrok v příštím desetiletí sníží množství lithia potřebného k výrobě baterie pro elektromobil o polovinu.
Lucien Mathieu, analytik dopravy a e-mobility ve společnosti T&E, uvedl: „Během své životnosti spaluje průměrné auto na fosilní paliva ekvivalent stohu sudů s ropou vysokého 25 pater. Pokud vezmete v úvahu recyklaci materiálů baterií, ztratilo by se jen asi 30 kg kovů, což je zhruba velikost míče.“
Většina lithia a kobaltu bude použita z recyklace
V roce 2035 by více než pětina lithia a 65 % kobaltu potřebného k výrobě nové baterie mohlo pocházet z recyklace, uvádí studie. Evropa pravděpodobně vyrobí dostatek baterií pro zásobování vlastního trhu s elektromobily již v roce 2021. Na příští desetiletí je plánováno již 22 továren na baterie s celkovou výrobní kapacitou 460 GWh v roce 2025, což je dost pro přibližně 8 milionů bateriových elektromobilů. Celkově jsou elektromobily také mnohem lepší pro klima a vyžadují během své životnosti o 58 % méně energie než benzínové auto, jak uvádí studie.
Toto není první a určitě ani poslední studie, ve které tato organizace vezme ty nejlepší idealizované výsledky EV a porovnává je s těmi nejhoršími z opačného tábora.
Sleduji je již delší dobu a jsou absolutně nedůvěryhodní.
Uvědomte si ale, že v roce 2005 (když jsem končil já v UK) byl průměrný plat nějakých 1800 liber a Fiesta stála od 5900 liber. To je 3 a kousek platu bez ohledu na výdaje. V česku to tehdy znamenalo auto za 75tis kč...fiesta v ČR tehdy asi 20platů. Chci říct, že až budou auta pro západní evropany stejně drahá jako jsou pro nás, začnou se doopravdy bouřit, ale pořád to dají. A tato cena fiesty je 20platů = 40.000liber.