Volkswagen představil studii terénního elektromobilu ID. XTREME

Volkswagen představil studii terénního elektromobilu ID. XTREME
Fotografie: Volkswagen
  • Koncept vychází z modelu ID.4 GTX
  • Výkon vozu povyskočil na 285 kW
  • Součástí výbavy je ochranný rám a terénní pneumatiky

Volkswagen představil ve švýcarském kantonu Ticino nevšední studii terénního vozu ID. XTREME. Koncepční elektromobil s pohonem všech kol vychází z ID.4 GTX a kombinuje silné stránky moderního SUV s dobrodružným charakterem robustního terénního automobilu. Koncept vozu vytvořil tým z oddělení technického vývoje společnosti Volkswagen pod vedením Andrease Reckewertha (vedoucího vývoje kompletních vozidel na základě platformy MEB). „Modulární elektromobilová platforma MEB skrývá enormní technický potenciál,“ říká Silke Bagschiková, vedoucí produktové řady MEB. „Automobil je pro mnoho našich zákazníků mnohem víc než jen dopravním prostředkem. Studií ID. XTREME posouváme elektromobilitu v podání značky Volkswagen na novou výkonnostní úroveň. Výsledkem projektu je unikátní terénní vůz, který zaujme svým robustním vzhledem a mimořádným výkonem.“ Modifikací softwaru řídicí jednotky pohonu se podařilo zvýšit celkový nejvyšší výkon poháněcího ústrojí koncepčního vozu v porovnání s modelem ID.4 GTX o 65 kW na 285 kW.

Exteriér konceptu ID. XTREME ukazuje, že vůz je připraven na každé dobrodružství v terénu. Nechybí zvýšený rallyový podvozek, 18" terénní kola s terénními pneumatikami, dodatečným předním ochranným rámem s upraveným deformačním nosníkem a blatníky vyrobenými „3D tiskem“, které jsou o 50 milimetrů širší. Další výbavou terénního elektromobilu s pohonem všech kol pro výlety mimo zpevněné cesty je střešní nosič s přídavným LED osvětlením a kompletní zakrytí spodní části vozu hliníkovými panely. Výjimečnou vlastností studie ID. XTREME je také její akustický projev. Ve spolupráci s designovým oddělením značky Volkswagen byl speciálně pro tento vůz vyvinut zvuk, který za jízdy vydává do okolí speciální reproduktor uložený v prostoru podběhu kola. V interiéru se studie může pochlubit ozdobnými prvky z Alcantary, nechybí ani upravená sportovní sedadla a kontrastní doplňky v oranžové barvě.

Koncepční vůz vznikl na základě vyřazeného testovacího prototypu z vývoje sériově vyráběného modelu, do něhož byla uložena použitá sada akumulátorů o kapacitě 82 kWh. Volkswagen představil studii ID. XTREME poprvé veřejnosti na setkání ID. v Locarnu. Letos se tato akce pro fanoušky elektromobility konala podruhé a po vzoru setkání GTI u jezera Wörthersee by se mohla stát „zeleným“ a trvale udržitelným setkáním příznivců elektromobility. V letošním roce přijeli na břeh jezera Lago Maggiore fanoušci modelů ID. z celé Evropy, aby se podělili o své zkušenosti s elektromobilitou. Setkání ID. inicioval a zorganizoval ID. Drivers Club. Partnerskou podporu poskytla značka Volkswagen v rámci své strategie Way to ZERO. Akce se zúčastnil také tým Volkswagen složený z členů ID. Drivers Clubu, který spolu s dalšími odborníky společnosti Volkswagen seznámil účastníky s aktuálním vývojem v oblasti trvale udržitelné mobility. Kromě studie ID. XTREME odprezentoval Volkswagen v Locarnu také další modely z rodiny ID.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze