Aktuální situace na trhu komponent podvazuje výrobu elektromobilů u řady značek. Výjimkou není ani koncern Volkswagen, který kvůli ní nestíhá uspokojovat zájem zákazníků. Dodací lhůty rostou, v některých případech za horizont jednoho roku. Proto vedení automobilek Volkswagen a Audi sáhlo ke krokům, které by měly situaci pomoci stabilizovat. Týkají se v tuto chvíli modelů na platformě MEB.
Volkswagen například dočasně omezil výběr baterií do modelů ID.3 a ID.4. V obou případech si aktuálně můžete vybrat jediné provedení, a to v případě ID.3 s baterií o kapacitě 58 kWh, ve druhém pak se 77 kWh. Podle Davida Valenty, tiskového mluvčího Volkswagenu, v nabídce zůstala pouze nejžádanější, prostřední baterie a zůstane to tak až do faceliftu v polovině příštího roku. Noví zájemci o stávající verzi ID.3 budou uspokojováni prostřednictvím tzv. fast lane, která zajistí uspokojení jejich poptávky v přijatelném termínu. U většího ID.4 byla základní verze Pure 52 kWh dočasně pozastavena již v srpnu 2021 a tento stav nadále trvá. S obnovením se počítá po „stabilizaci výroby“, což se zatím nestalo.
Aktuální Audi e-tron je vyprodané. Čeká se na faceliftPodobná situace vládne u Audi Q4 e-tron. Základní verze 35 byla rovněž stažena z konfigurátoru, a to zhruba do léta 2023. Aktuální počet objednávek totiž vysoce převyšuje aktuální možnosti výrobce je uspokojovat a dodací lhůty dosáhly, podle prodejce Auto Jarov, až jednoho roku.