Autopilot od Tesly se na videu pohotově vyhnul nečekané překážce na silnici

30
Autopilot od Tesly se na videu pohotově vyhnul nečekané překážce na silnici
  • Autopilot je zcela určitě nejvíce diskutovanou funkcí v autech Tesla
  • Na videu můžeme vidět Model 3, který se bez jakýchkoliv problémů vyhne dopravnímu značení
  • Vůz to umí díky aktualizaci softwaru přidávající detekci dopravních kuželů

Jednou z nejrevolučnějších a zároveň nejdiskutovanějších funkcí Tesel je jednoznačně příplatkový Autopilot. Ten je jedním z hlavních taháků vozů, ale zároveň vzbuzuje diskuze a kontroverze. Naposledy, když se pár majitelů rozhodlo, že se prospí za volantem a jejich videa obletěla svět. Ani novinka ve formě chytrého připarkování Smart Summon se neobešla bez chyb a zohýbaných plechů. Je jednoduché na této funkci hledat negativa, ale je čas se podívat i na něco pozitivnějšího.

Chris z YouTube kanálu Dirty Tesla vydal video, ve kterém ukazuje jízdu ve svém Modelu 3 po dálnici se zapnutým Autopilotem. Následně se objeví překážka ve formě zúžení pruhů kvůli stavbě, ohraničené dopravními kužely. Jakmile se auto přiblížilo ke značení, postupně projíždí podél až se dostane na konec, kde však byl jeden z kuželů posunutý více do vozovky a bylo potřeba se mu vyhnout. Autopilot ani na chvíli nezaváhal a překážku objel.

To vše se odehrálo ve vyšší rychlosti přibližně 125 km/h. Chris je správným příkladem, protože po celou dobu měl ruku na volantu a kontroloval směřování auta. Ze záběru z boku je patrné, že se auto nebálo přiblížit relativně blízko značení a přesto se zvládlo vyhnout poslednímu kuželu. Je nutno zmínit, že Tesla nedávno vypustila novou aktualizaci, která do Autopilota přidává detekci dopravních kuželů a lepší orientaci v zónách s probíhající prací na vozovce.

Před vypuštěním aktualizace byl natočen jeden případ, kdy Tesla se zapnutým Autopilotem srazila 11 dopravních kuželů v podobné situaci na dálnici v USA. Tesla na to zareagovala již zmíněným updatem. Autopilot je opravdu futuristická funkce a může dát řidiči až moc velký pocit komfortu, nicméně se stále jedná o nedokonalou novinku, která se pojí i se zodpovědností. Proto, pokud se chystáte něco podobného vyzkoušet, vždy dbejte na instrukce vozu.

Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm
Baterie75 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess
Spotřeba?, dojezd: 614 km
Cena od1 228 990 Kč
Diskuze ke článku
Jakub
Nevím, jak ostatní, ale já vidím, jak řidič drží volant a točí s ním doleva.
Petr Talkner
Nejsem žádný kritik jsem realista a chápu že technologie musí jít kupředu ale autopilot na cestě je podle mého názoru nesmysl a doufám že zůstane pouze u Tesly a poté vymizí. Pokud chce někdo souložit nebo si číst knížku či dokonce omezit pozornost řízení tak by měl jezdit vlakem..
Vláda
Asi funguje dobře, ale snad nejsem jediný, kdo viděl, že u vyoseného kuželu chytil volat. Možná stále řídila Tesla, ale jako důkaz, že je super chytrá, to moc neobstojí.
Tom256
Bohužel chytil volant, což bych udělal taky - tím pádem je prd vidět, "co nebo kdo" reagoval, což je škoda. Otázkou je jak by reagovaly jiné systémy třeba v Mercedesu, byla by tu i možnost prudkého brzdění, když by si systém nebyl jistý, zda může vybočit doleva. Objetí byla v tomto případě samozřejmě lepší možnost. Současný "autopilot" dle mnohých majitelů tesel na dálnici využívají z 90% cesty. Pokud majitel vozu není fakt blb a dává stále rozumně pozor, tak podle mého názoru je to špičková věc už dnes. Samozřejmě ožehavé situace (zúžení nebo nějaké náročnější předjíždění) bych si projel sám (a myslím, že to tak většina lidí i dělá), ale jinak to funkční je.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze