Na téma systému Autopilot a jeho bezpečnosti se vedou diskuse již dlouho. Zatímco někteří vidí v této technologii neocenitelného pomocníka, který zásadně ulehčuje řízení elektromobilu, jiní upozorňují na jeho nedostatečné schopnosti vedení vozu po vozovce, což může mít i tragické následky.
I had no idea they allow NoA in Quebec on two lane undivided roads!
— green (@greentheonly) 21. května 2019
The note in French reads "Hey, I am so gloomy today, lets end out lives and try again from a savepoint by hitting that semi". (j/k)
(picture by friends from Canada)
Somebody needs to fix some maps pronto! pic.twitter.com/rgQaeyWs6W
Na internetu se nyní objevil obrázek, který přihrává názorům té pesimističtější skupiny. Majitel Modelu 3 od Tesly totiž pořídil fotografii, na které jeho elektromobil s aktivovanou funkcí Navigate on Autopilot doporučuje řidiči změnit jízdní pruh a vjet do protisměru, kde zrovna jede nákladní automobil.
Obrázek byl pořízen na jedné z dvouproudých rychlostních silnic v Québecu. Jak informuje Fred Lambert ze serveru electrek.co, již dříve zaznamenal v tomto státě možnost jet s aktivovanou funkcí Navigate on Autopilot i mimo dálnici. Sám se však nikdy nesetkal s tím, že by mu systém radil změnit pruh při jízdě po takových silnicích.
Tesla v současné době registruje přes 9 milionů autonomních změn jízdních pruhů, které vykonaly vozy s aktivovanou funkcí Navigate on Autopilot. Tuto funkci Tesla spustila v rámci své aktualizace 2018.42 v loňském roce, kdy však nebyla automatická změna jízdního pruhu ještě povolována a řidič jí musel potvrzovat směrovkou.
Plně autonomní měnění jízdního pruhu přišlo až s novou softwarovou aktualizací v březnu tohoto roku. Tesla však stále upozorňuje na to, že i při jízdě s aktivovanou funkcí Navigate on Autopilot je nutné, aby řidič věnoval chování vozu plnou pozornost a byl vždy připraven v případě potřeby zasáhnout. Inkriminovaný obrázek tuto nutnost jen potvrzuje.
Tesla Model 3 – test
Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm |
Baterie | 75 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess |
Spotřeba | ?, dojezd: 614 km |
Cena od | 1 228 990 Kč |