Koncept přímého prodeje přes internet, tedy s vyloučením mezičlánku v podobě autorizovaných prodejců, zavedla a prosadila Tesla. Většina nových elektrických výrobců ji následovala a tento model, který automobilce razantně snižuje náklady a zvyšuje marže, zavedla od samého počátku. Jenže nedávno v USA provedený průzkum EVForward Dealer DeepDive 2022 odhalil, že zákazníkům tento krok do budoucnosti konvenuje mnohem méně než samotným automobilkám. Konkrétně jen jeden zákazník ze čtyř by upřednostnil nákup on-line. Konkrétně 74 % klientů by raději šlo pro nové auto k dealerovi.
Průzkum dále odhalil, že hlavními důvody je možnost si auto zblízka prohlédnout, osahat a vyzkoušet, možnost smlouvat o ceně, případně i ladit smlouvu a vůz si osobně převzít v odpovídajícím prostředí a atmosféře. Respondenti rovněž očekávají osobní přístup při řešení budoucího servisu a odmítají outsourcovaná call centra při řešení problémů.