Ve Faraday Future v poslední době zažívají těžké časy. Automobilka nedávno přišla o finance čínského investora LeEco, načež musela pozastavit výstavbu nové továrny a pronajmout si jinou a opustili ji klíčoví lidé (z oblasti motorsportu například Marco Mattiaci, Nate Schroeder nebo Nick Sampson), a tak realizace jejího elektromobilu FF 91 dostává vážné trhliny. A situace nepostihla jen jej. Další obětí finančních problémů, zdá se, bude i účast v seriálu Formule E.
Magazín The Verge informuje o této možnosti s odkazem na několik zdrojů přímo z prostředí šampionátu elektrických formulí. Faraday Future Dragon Racing, jak zní oficiální název týmu, tak podle všeho bruslí na velmi tenkém ledě, alespoň v perspektivě současného uskupení. V souvislosti s tím se totiž mluví o tom, že Dragon Racing Jaye Penskeho již za Faraday Future shání nového partnera, pod kterým by mohl dále závodit.
Tým se v současné podobě do Formule E přihlásil před startem nedávno skončené sezóny. Faraday Future si od tohoto kroku slibovala především dvě věci – nové technické poznatky pro budoucí vývoj elektromobilů a dobrý marketing, jehož základy by stály na soubojích s věhlasnými automobilkami jako Renault, Audi nebo Jaguar. Jenomže přišly již vzpomínané finanční trable čínského sponzora a všechny plány FF se bortí jako domeček z karet. Formule E je tak jen dalším místem, kde by automobilka mohla ušetřit.
Podle oficiální zprávy přímo z automobilky vyjde stavba jednoho vozu Formule E na 350 tisíc dolarů, přičemž každý tým musí mít na závod připraveny čtyři takové vozy. Spolu s řadou inženýrů, mechaniků a dalších zaměstnanců se proto pro Faraday Future jedná o nezanedbatelnou částku. Přesto přese všechno všichni věří, že se situaci podaří zachránit.
Faraday Future FF91 – CES 2017
Dragon Racing například v tomto ohledu zmiňuje čtyřletou smlouvu, která jej s Faraday Future pojí. A podle obchodního ředitele Dragon Racing Keitha Smoutha všechny aktivity směřují k další sezóně za současné konstelace. Nevyvrací však fakt, že kde je kouř, bude i oheň.
Zdroje: fiaformulae.com, theverge.com