O automobilce Porsche je již delší dobu známo, že šampionát elektrických formulí je na jejím dlouhodobém strategickém radaru. Minulý měsíc se v důsledku toho v Monaku konalo setkání vrcholných představitelů německé automobilky spolu s ředitelem seriálu Formule E Alejandrem Agagem. Z tohoto jednání je však jasné, že se vše zatím nachází ve fázi počátečních námluv a tedy že Porsche na startu nového ročníku zcela jistě bude chybět. Reálnějším scénářem je až sezona 2018/2019.
Jejímu zapojení do „elektrického závodění“ napovídá i ucházení se o pozici výhradního dodavatele akumulátorů Formule E od sezony 2018. Další jednání o obou výše zmíněných plánovaných aktivitách se ostatně odehrála i o uplynulém víkendu při příležitosti ePrix Berlína.
„Obdrželi jsme pozvání do Monaka od Alejandra Agaga, abychom se poprvé podívali a nabyli dojmy ze závodů Formule E,“ sdělil Andreas Seidl, který šéfuje týmu LMP1 a zároveň i jeho technickému oddělení.Podobně jako další velké, ale i menší automobilky, se Porsche o seriál Formule E zajímá především od jeho druhé sezóny. Nyní je však jeho přímé zapojení takřka na spadnutí. To je dáno i tím, jak rychle chce šampionát směřovat vpřed. Už do dvou let chce upustit od formátu, kdy budou muset jezdci v závodě přesedat z jednoho vozu do druhého, a to kvůli nedostatečné kapacitě baterií. Ty současné totiž nezvládnou celou délku závodu.
Za tímto účelem byl vypsán tendr, do kterého, jak už bylo zmíněno, se přihlásilo i Porsche. Ten však nakonec vyhrála společnost McLaren Applied Technologies a baterie bude dodávat ve spolupráci s americkou Lucid Motors, jež se specializuje přímo na technologii automobilových baterií. Spolu s tím se také chystá výměna současného dodavatele šasi, kdy Spark Racing Technology nahradí společnost Dallara.
Zdroje: roadandtrack.com, motorsport.com