Auta propojená v cloudu. Toyota testuje technologie budoucnosti

Auta propojená v cloudu. Toyota testuje technologie budoucnosti
  • Nový systém chce Toyota do svých vozidel nasadit už v roce 2021
  • Na začátku roku 2018 brázdilo japonské silnice již více než 100 tisíc automobilů Toyota a Lexus zapojených do tohoto systému
  • Hlavním cílem je pomocí technologie zvýšit bezpečnost na silnicích

Toyota zahájila další etapu propojování automobilů do cloudu, která umožní automatickou výměnu údajů mezi vozy a silniční infrastrukturou. Jedním z hlavních cílů je předcházet nehodám. Program se bude testovat ve státě Michigan. Je určen zaměstnancům firmy a obyvatelům města. Testovaný systém založený na technologii DSRC pracuje na krátkých vlnách a je nezávislý na mobilní síti. Ann Arbor Connected Vehicle Test Environment (AACVTE) je největší program na světě zaměřený na testování automobilů propojených v síti v technologii Dedicated Short-Range Communication (DSRC).

Systém je založený na radiových vlnách frekvence 5,9 GHz a funguje na zásadě V2X. Umožňuje automatickou komunikaci automobilů mezi sebou navzájem a s jinými přijímači, včetně zařízení silniční infrastruktury jako jsou například semafory.

Výměna dat zvýší bezpečnost na silnicích

Novou technologii bude testovat 1 800 zaměstnanců v oddělení výzkumu a vývoje a jejich rodiny. K programu se mohou připojovat také okolní obyvatelé. Jejich automobily budou vybaveny nejmodernějšími zařízeními systému DSRC 5,9 GHz, který představuje platformu pro výměnu anonymních dat o pozici, rychlosti a zrychlení, a to mnohokrát za vteřinu. Vozidla využívající tyto informace budou moci automaticky předcházet kolizím, protože automobil bude vědět o tom, že se blíží jiné vozidlo, ještě dříve, než bude mít řidič vůbec možnost si jej všimnout, a spustí automatické nouzové brždění.

Auta budou přijímat informace o potenciálních hrozbách, vozech, které jedou příliš pomalu nebo stojí na silnici, ale i o světelné signalizaci nebo dopravních značkách. DSRC nevyžaduje připojení do mobilní sítě, takže nevznikají žádné výdaje za její využití k zasílání dat.

Nový systém v automobilech Toyota od roku 2021

Toyota a Lexus letos zveřejnily své plány na zavedení systémů DSRC v prvních modelech prodávaných v USA v roce 2021. Během několika let se toto řešení objeví v cenících většiny modelů obou značek. Toyota počítá s tím, že další výrobci to rovněž použijí, neboť čím více vozidel se bude dorozumívat v rámci téhož systému, tím bude účinnější.

100 tisíc vozů Toyota a Lexus propojených v síti

Podobný systém pod názvem ITS Connect zavedla Toyota roku 2015 na japonském trhu. Na začátku roku 2018 brázdilo japonské silnice již více než 100 tisíc automobilů Toyota a Lexus zapojených do tohoto systému. V roce 2016 firma založila společnost Toyota Connected, jež se zabývá výzkumem využití zpracování velkých databází v osobních automobilech. Jejím technologickým partnerem je Microsoft, který Toyotě dodal cloudovou technologii Microsoft Azure.

Výsledkem budou nová řešení v oblasti ITC služeb ve vozidle včetně spolupráce inteligentního automobilu s inteligentním domem a internetem věcí, stále více individualizované multimediální systémy a nové bezpečnostní systémy.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze