Audi ukázalo první fotky finálního e-tronu GT. Připomíná Porsche Taycan

Audi ukázalo první fotky finálního e-tronu GT. Připomíná Porsche Taycan
Fotografie: audi-mediacenter.com
  • Audi e-tron GT bude sportovní sedan kategorie Gran Turismo, který stojí na platformě J1
  • Kromě fotografií Audi prozradilo, jaké nároky jsou kladeny na výrobu vozu

Audi připravuje další elektromobil, který obohatí rodinu modelů e-tron. Ta dosud čítá dva SUV modely – e-tron a e-tron Sportback. Na rozdíl od nich bude ale e-tron GT sportovní sedan kategorie Gran Turismo, který stojí na stejné platformě J1 jako špičkové Porsche Taycan. Novinka má být finálně představena na konci roku 2020 a k prvním zákazníkům by se měla dostat v prvních měsících roku 2021. Není tak divu, že Audi pilně testuje a e-tron GT se povedlo nafotit několikrát při testech.

Audi nyní poprvé ukázalo fotografie auta s konečným vzhledem, i když stále s částečným maskováním. Drtivou většinu detailů však vidět je, můžeme tak s potěšením konstatovat, že se Audi povedlo zachovat velkou většinu prvků z elegantního a sportovně vypadajícího konceptu a zejména jeho charakter. Zároveň je opět vidět, že e-tron GT má velmi blízko k Porsche Taycan, se kterým sdílí platformu. Nabíjecí port je například umístěn na stejném místě a má dokonce i velmi podobný tvar, přední a zadní části jsou pak typické pro Audi s výraznou přední maskou.

Výroba Audi e-tron GT

Audi e-tron GT je prvním elektromobilem značky, vyráběným v Německu. Automobil stylu Gran Turismo začne na konci roku 2020 sjíždět z montážní linky manufaktury Audi Böllinger Höfe, která patří k závodu Neckarsulm. Zdejší malosériová výroba prošla kvůli novému modelu rozšířením a modernizací. Řemeslné dovednosti dosavadní manufaktury přitom zůstaly zachovány. Doplňují je však digitální procesy a inteligentní technologie. Plánovači výroby využili při rozšíření nové virtuální metody. Zkoušky pracovních postupů při montáži a logistických procesů probíhaly poprvé virtuálně. Rovněž plánovaní kontejnerů využilo technologii virtuální reality. Výroba modelu e-tron GT byla koncipována bez fyzických prototypů, což je u Audi novinka.

Karoserie elektromobilu kategorie Gran Turismo je z velké části vyrobena z ultravysokopevnostní ocele a hliníku. Karosárna kombinuje řemeslné dovednosti zaměstnanců s veškerým potenciálem automatizace výroby, aby zajistila produkci dílů z uvedených materiálů v plánovaných počtech. Cestu na inovativní lince pro montáž karoserií absolvuje každý skelet dvakrát. Klíčový je úsek, na němž deset robotů připevňuje ke skeletu vnitřní a vnější boční díly. Zde jsou totiž do jednoho místa sloučeny veškeré kroky montáže bočních stěn karoserie. To umožnilo realizovat výrobu modelu Audi e-tron GT na již existující ploše.

Expresivní design modelu Audi e-tron GT klade neobvykle vysoké nároky na kvalitu výroby.

Nové je také měření rozměrů karoserie v řadě bez korelace, které zvyšuje přesnost a umožňuje velmi rychle reagovat na nejmenší odchylky. Na konci linky montáže karoserií následuje precizní ruční práce. Zkušení řemeslníci připevňují ke skeletu vnější díly a kontrolují povrchovou úpravu hotových karoserií. Expresivní design modelu Audi e-tron GT klade neobvykle vysoké nároky na kvalitu výroby. Například u výlisku rámu boční stěny je rozdíl mezi nejvyšším a nejnižším bodem, tzv. tažná hloubka, neobvykle velký, 35 centimetrů.

Rozšířená montážní linka zahrnuje 36 místo dosavadních 16 pracovních taktů. Model e-tron GT ji sdílí s modelem R8. Tato integrace dvou technicky zcela odlišných automobilů je v koncernu Volkswagen jedinečná. Oba modely se pohybují na stejných bezobslužných přepravních vozidlech a elektricky poháněném zavěšeném dopravníku. Na jedné montážní stanici probíhá bezprostřední spolupráce mezi lidmi a roboty. V případě potřeby vyrobí tiskárna 3D podle návrhu zaměstnanců na míru střižené montážní pomůcky. Každý automobil absolvuje po dokončení 40 kilometrů dlouhý okruh po veřejných silnicích, který zahrnuje také úseky s dálnicí a městským provozem.

V manufaktuře Böllinger Höfe probíhá po sloučení výroby modelů Audi R8 a Audi e-tron GT jedinečná souhra řemeslného umění a chytré výroby,“ shrnuje stručně vedoucí výroby Wolfgang Schanz. „Obzvlášť hrdý jsem přitom na vášeň a nadšeného ducha našeho týmu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze