O nasazení speciálů Audi RS Q e-tron s elektrickým pohonem jsme již informovali. Postupně také sledujeme, jak si tyto hybridy/elektromobily s prodlouženým dojezdem (není úplně jasné, kam je správně zařadit) vedou. Už první den na prologu tyto speciály ukázaly, že jsou rychlé. Legendární rallyový jezdec Carlos Sainz, který pilotuje jeden ze tří těchto vozů, dojel na druhém místě. Pak se ale všechny vozy kvůli různým problémům propadly pořadím dolů. Dnešní etapu ale Carlos Sainz vyhrál.
Zmíněný prolog je krátká rychlostní zkouška v rámci první etapy, ve které mezi osobními vozy vyhrál Nasser Al-Atthiyah s Toyotou a pouhých 12 sekund na něj ztratil zmíněný Caros Sainz s Audi RS Q e-tron. Na prologu se ale nedá moc získat, čas vítězné Toyoty byl necelých 11 minut. Stephane Peterhansel a Mattias Ekström s dalšími dvěma speciály Audi pak dojeli s téměř shodným časem na 14. a 15. místě. Dakar ale je o dlouhých vzdálenostech a právě už ve druhé části první etapy, která obsahovala o poznání delší měřený úsek, nabraly všechny vozy Audi velkou ztrátu. Nejlépe na tom byl Mattias Ekström, který ale i tak po navigačních problémech a minutí průjezdního bodu, měl ztrátu hodinu a tři čtvrtě na vítězného Nassara Al-Attiyu. Caros Sainz měl se stejnou penalizací ztrátu přes dvě hodiny a Stéphane Peterhansel, historicky nejúspěšnější jezdec Rally Dakar, urazil kolo a i když s pomocí doprovodného kamionu do cíle dojel, tak s obří ztrátou a penalizací. Ztráta přes 23 hodin znamená, že letos zcela jistě své patnácté vítězství ve slavném pouštním závodě nezíská.
Včerejší etapu vyhrál Sebastien Loeb a Sainz s Peterhanselem dojeli s nevelkou ztrátou na třetím a čtvrtém místě. Ekström, který je z trojice pilotů Audi nejméně zkušený, pak na místě devátém. Dnešní čtvrtou etapu ale vyhrál právě Carlos Sainz, Stephane Peterhansel dojel třetí a Mattias Ekström pátý. Takže Audi začíná stále více vystrkovat růžky. Peterhansel už jede jen o etapová umístění a najíždí cenné testovací kilometry s novým speciálem, ale Ekström z 19. místa a Sainz z 26. místa ještě mají šanci se probojovat minimálně do první desítky. A možná i výše. Jejich ztráta necelé 2 hodiny, resp. 2 hodiny a 19 minut v případě Sainze, sice není malá, ale na Dakaru to nemusí znamenat tolik, protože do problémů se mohou dostat i mnozí jezdci z absolutní špičky.