Audi e-tron má certifikát o trvalé udržitelnosti od iniciativy ASI. O co jde?

1
Audi e-tron má certifikát o trvalé udržitelnosti od iniciativy ASI. O co jde?
  • Značka Audi byla jako první výrobce automobilů oceněna certifikátem o trvalé udržitelnosti od iniciativy Aluminium Stewardship Initiative
  • Certifikát „Performance Standard“ zajišťuje trvale udržitelnou výrobu krytu akumulátorů v modelu Audi e-tron

Značka Audi získala jako první výrobce automobilů na světě certifikát iniciativy Aluminium Stewardship Initiative (ASI). Ta certifikátem „Performance Standard“ potvrzuje, že Audi vyrábí a montuje hliníkové komponenty krytu akumulátorů pro model Audi e-tron trvale udržitelným způsobem v souladu s požadavky ASI. Za tím účelem uskutečnili nezávislí znalci audity výrobních závodů Audi v Győru, Neckarsulmu a Bruselu. Audi chce v dalším kroku zajistit u těchto dílů trvalou udržitelnost také v předcházejících částech dodavatelského řetězce. Společnost chce proto cíleně spolupracovat s partnery, kteří jsou rovněž držiteli certifikátu ASI.

Audi e-tron

Hliník je v konstrukci automobilu důležitým materiálem, jehož výroba je však velmi náročná na spotřebu energie. Audi proto klade velký důraz na trvalou udržitelnost při výrobě a zpracování používaných materiálů. „Audi symbolizuje trvalou udržitelnost v celém dodavatelském řetězci,“ říká Bernd Martens, člen představenstva odpovědný za nákup a IT. „Aluminium Stewardship Initiative vytváří svým novým certifikačním programem větší transparentnost,“ dodává. Akumulátory jako hlavní komponenta nového modelu Audi e-tron se zcela elektrickým pohonem jsou proto jen začátkem. Audi nechá podle Martense postupně auditovat své procesy v oblastech vývoje, nákupu a výroby ve svých provozech na celém světě pro co nejvíce hliníkových dílů. Audi chce navíc dlouhodobě zajistit trvalou udržitelnost prostřednictvím partnerů a jejich dodavatelů s certifikátem ASI i v předcházejících částech dodavatelského řetězce.

Audi se angažuje v iniciativě ASI (Aluminium Stewardship Initiative) od roku 2013. Iniciativa v uplynulých letech vyvinula a zavedla globální standard trvalé udržitelnosti, který zahrnuje ekologická, společenská a hospodářsko-etická kritéria. Kritéria platí pro všechna stádia procesního řetězce, od těžby bauxitu přes zpracování a výrobu až po recyklaci. Hodnotí se například to, jak šetrně společnost využívá suroviny a materiály, zda sestavuje komplexní analýzy celého životního cyklu, nebo zda již při konstrukci svých produktů zohledňuje jejich pozdější opravitelnost nebo recyklovatelnost.

Technické parametry Audi e-tron (2018) 55 quattro

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 901 × 1 935 × 1 616 mm, 2 560 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon300 kW, 400 koní, točivý moment: 664 Nm
Baterie95 kWh (86,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 24,1 kWh / 100 km, dojezd: 436 km
Cena od2 122 900 Kč
Diskuze ke článku
Petr
Je s podivem, s jakou urputností trvají autoři článků o autech na údaji výkonu v "koních". O to víc je to paradoxní u elektromobilů, kde je například uvedena kapacita baterie v kWh, jednotku HPh jsem ještě neviděl. Používání jednotek SI je standardem již několik desítek let. V Česku dokonce stanovuje povinnost používat soustavu jednotek SI zákon č. 505/1990 Sb. ze dne 16. listopadu 1990 (Zákon o metrologii) a prováděcí vyhláška č. 264/2000 Sb. (Vyhláška Ministerstva průmyslu a obchodu o základních měřicích jednotkách a ostatních jednotkách a o jejich označování). Pokud autor považuje údaj v koních za nezbytný, pak jej lze uvést v závorce. Navíc jednotka "Kůň" se poněkud liší od jednotky "HP" tj. "Koňská síla" (1 koňská síla = 1,014 koně) viz např.: www.jednotky.cz/vykon/konska-sila/.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze