😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Audi chystá velké překvapení. Inspirovalo se konkurenční legendou

Audi chystá velké překvapení. Inspirovalo se konkurenční legendou
Fotografie: Audi
  • Audi se v elektrickém věku chystá expandovat do nových tržních segmentů
  • Připravuje exkluzivní off-road s pohonem všech kol a vysokou průchodností
  • Ke slovu přijde ortodoxní konstrukce s žebřinovým rámem

Koncern Volkswagen Group už od roku 2021, kdy se mu podařilo získat spící značku Scout, intenzivně připravuje vstup do segmentu elektrických off-roadů, které vyvíjí a rád by i vyráběl ve spolupráci s Magnou Steyr. Při té příležitosti vznikla myšlenka vstoupit mezi odolná terénní vozidla i s prémiovou značkou Audi. Vedle aktuálních vládců tohoto segmentu, Land Roveru Defender a Mercedesu G, jejichž prodeje aktuálně prolamují historické rekordy a elektrické deriváty jsou již ve finálních fázích vývoje (zanedlouho se začnou prodávat), je prý místo pro další konkurenci. Ostatně Audi málokdy něco podniká bez důvodu a účast v Dakaru se superspeciály Audi RS Q E-tron rally je jasným signálem, stejně jako čerstvé uvedení studie terénního kupé Audi Activesphere.


Že nejde jen o dohady, potvrdil autocar.co.uk osobně šéfdesignér Audi Marc Lichte, projekt je prý připravený a aktuálně čeká na schválení vedením automobilky, které by prý mělo proběhnout hladce. Vůz, který vznikne jako čistý off-road pro ty, kterým nebude sériová obdoba Activesphere stavěná spíše pro občasné výlety po louce stačit, by se měl ukázat v roce 2027. Jde o značně ambiciózní projekt, protože by měl vzniknout zcela mimo současné platformy, de facto na bílém papíře. Sice se nabízí právě dokončovaná platforma PPE i rámový základ Fordu Ranger, na jehož bázi vznikl nový Amarok, avšak budoucí terénní Audi se vydá svou cestou. V úvahu totiž nepřipadá ani chystaná platforma SSP, která má nahradit stávající MEB a jejíž uvedení bylo odloženo minimálně na rok 2028.

Prémiové značky hodně dají na tradici a ta by tu byla; osmdesátá léta v rallye patřila pozemním stíhačkám Audi Quattro a Sport Quattro, které přepsaly dějiny WRC a zavedly pohon všech kol. Marketing bude mít ostatně hodně materiálů i z aktuálních dakarských dobrodružství. Záměr každopádně zní vyrábět v Rakousku, tedy bok po boku s Mercedesem G i jeho elektrickým nástupcem EQG, ročně 100 tisíc off-roadů značky Scout a 50 tisíc Audi. Pochopitelně dojde na sdílení konstrukčních celků, protože pokusy se solitérní technikou v koncernu málokdy dopadly ekonomickým úspěchem (Sharan/Alhambra 2. generace, Phaeton, XL1).

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze