Koncern Volkswagen Group už od roku 2021, kdy se mu podařilo získat spící značku Scout, intenzivně připravuje vstup do segmentu elektrických off-roadů, které vyvíjí a rád by i vyráběl ve spolupráci s Magnou Steyr. Při té příležitosti vznikla myšlenka vstoupit mezi odolná terénní vozidla i s prémiovou značkou Audi. Vedle aktuálních vládců tohoto segmentu, Land Roveru Defender a Mercedesu G, jejichž prodeje aktuálně prolamují historické rekordy a elektrické deriváty jsou již ve finálních fázích vývoje (zanedlouho se začnou prodávat), je prý místo pro další konkurenci. Ostatně Audi málokdy něco podniká bez důvodu a účast v Dakaru se superspeciály Audi RS Q E-tron rally je jasným signálem, stejně jako čerstvé uvedení studie terénního kupé Audi Activesphere.
Audi's first dedicated off-roader is the latest in a series of bold concepts from the German marque https://t.co/dWrBSfmKS5
— Autocar (@autocar) January 29, 2023
Že nejde jen o dohady, potvrdil autocar.co.uk osobně šéfdesignér Audi Marc Lichte, projekt je prý připravený a aktuálně čeká na schválení vedením automobilky, které by prý mělo proběhnout hladce. Vůz, který vznikne jako čistý off-road pro ty, kterým nebude sériová obdoba Activesphere stavěná spíše pro občasné výlety po louce stačit, by se měl ukázat v roce 2027. Jde o značně ambiciózní projekt, protože by měl vzniknout zcela mimo současné platformy, de facto na bílém papíře. Sice se nabízí právě dokončovaná platforma PPE i rámový základ Fordu Ranger, na jehož bázi vznikl nový Amarok, avšak budoucí terénní Audi se vydá svou cestou. V úvahu totiž nepřipadá ani chystaná platforma SSP, která má nahradit stávající MEB a jejíž uvedení bylo odloženo minimálně na rok 2028.
Prémiové značky hodně dají na tradici a ta by tu byla; osmdesátá léta v rallye patřila pozemním stíhačkám Audi Quattro a Sport Quattro, které přepsaly dějiny WRC a zavedly pohon všech kol. Marketing bude mít ostatně hodně materiálů i z aktuálních dakarských dobrodružství. Záměr každopádně zní vyrábět v Rakousku, tedy bok po boku s Mercedesem G i jeho elektrickým nástupcem EQG, ročně 100 tisíc off-roadů značky Scout a 50 tisíc Audi. Pochopitelně dojde na sdílení konstrukčních celků, protože pokusy se solitérní technikou v koncernu málokdy dopadly ekonomickým úspěchem (Sharan/Alhambra 2. generace, Phaeton, XL1).