Audi charging hub byl vyhodnocen jako úspěšný. Začnou růst další a další

1
Audi charging hub byl vyhodnocen jako úspěšný. Začnou růst další a další
Fotografie: Audi
  • Službu opakovaně využívá 60 % klientů
  • Druhá pilotní stanice vyroste letos v Curychu
  • Už jsou vybírány lokality pro pravidelnou fázi projektu

S odvoláním na „velice pozitivní“ ohlasy zákazníků Audi nedávno oznámilo budování druhé a poslední stanice v pilotní fázi. Ta vyroste ve druhé polovině letošního roku v centru Curychu a bude menší než ta norimberská. Místo tří modulárních kostek bude sestávat jen ze dvou. O dosud nevídanou kombinaci rychlonabíjecích stanic se zázemím pro odpočinek, občerstvení a hygienu je takový zájem, že automobilka schválila budování dalších stanic, tentokrát už v režimu pravidelného projektu. U prvních dvou už známe místa – vzniknou v Berlíně a Salcburku a obě by se rovněž měly stihnout ještě letos.

To je ale teprve začátek; už na příští rok se počítá s dalšími třemi v zatím neupřesněných německých metropolích a do poloviny roku s ještě větším množstvím, zatím opět v Německu. Úspěšnost projektu automobilka ilustrovala následujícími čísly: v Norimberku zaznamenala za první čtyři celé měsíce letošního roku cca 3 100 nabití, tedy zhruba 24 transakcí s průměrnou spotřebou 800 kWh denně. Zvláště cenným číslem je zhruba 60% věrnost, tolik zákazníků totiž využilo službu opakovaně. Audi charging hub se totiž zdá být velmi dobrou alternativou pro elektromobilisty, kteří nemají možnost nabíjet doma. Díky chytrému konceptu a relativní nízkonákladovosti totiž lze nabídnout atraktivní ceny.

Bezbariérový, klimatizovaný salónek s rozloze téměř 200 metrů čtverečních, který se chlubí i čtyřicetimetrovou terasou, využilo denně průměrně 35 zákazníků, přičemž toto číslo postupně roste. Klienti jeví vysoký zájem také o doplňkové služby typu cateringu, rozvozu jídla či výměny baterií v prostředcích mikromobility. Zdá se tedy, že Audi našlo mezeru na trhu a může svůj koncept dále směle rozvíjet. Velkou výhodou je, že šest rychlonabíjecích stojanů s výkonem až 320 kW je napájeno z bateriového bloku o 2,45 MWh, k jehož průběžnému dobíjení navíc stačí nízkonapěťová přípojka s 200 kW, platby za rezervovaný příkon tedy nejsou tak vysoké. Norimberské centrum navíc používá výhradně energii z obnovitelných zdrojů, k nimž přispívá vlastními FVE panely na střeše o výkonu až 30 kW.