Projekt modulárních nabíjecích stanic poskytujících dostatek rychlých přípojek i důstojné zázemí pro čekání se ukázal jako úspěšný; až 70 % zákazníků se k němu vrací. První hub v Norimberku zaznamenává průměrně 36 nabíjení denně a koncem ledna napočítal již 10 000 návštěvníků. Zájem v Curychu je podobně velký, proto Audi pokračuje v jejich realizaci a právě otevírá třetí přímo ve vnitřním Berlíně.
Vyzkoušel jsem první Audi charging hub v Německu
Ta vznikla po pečlivé analýze na základě dohody s řetězcem luxusních krytých tržnic a gourmetských bister Frischeparadies v těsné blízkosti jedné ze dvou poboček v Berlíně. Její vnitřní prostory zároveň výhodně nahrazují vlastní zázemí přímo v nabíjecí stanici a umožňují strávit čas na nabíječce například lahodným jídlem. V pořadí třetí Audi charging hub nabízí čtyři přípojky o výkonu až 320 kW, které rovněž využívají těsnou blízkost velkého objektu.
Technici Audi se totiž připojili na společný energetický zdroj s vedlejší tržnicí, čímž výrazně ušetřili za jeho vybudování. Nadále pokračují ve strategii relativně nízkovýkonných přípojek a ukládání energie ve vysloužilých bateriích z testovacích vozů Audi, takže není třeba platit vysoké poplatky za rezervovaný příkon. Pracuje se navíc na synergii, kdy charging hub bude přednostně dobíjet baterie přes den, kdy má vedlejší Frischeparadies menší spotřebu. Audi rovněž plánuje pro své budoucí huby nakupovat spotovou energii, pochopitelně přednostně ze zelených zdrojů.