Audi otevřelo letos již třetí nabíjecí hub

Audi otevřelo letos již třetí nabíjecí hub
Fotografie: Audi
  • Audi pokračuje v budování vlastních nabíjecích hubů s luxusním zázemím
  • Ty už nyní slouží ve čtyřech zemích na dvou kontinentech
  • Nejnovější vznikl v Severním Porýní-Vestfálsku

Audi buduje vlastní síť luxusních nabíjecích hubů v různých konfiguracích. Mohou být různě velké, s variabilním počtem nabíjecích přípojek a s vlastním salónkem (kterému se tu říká lounge) nebo bez něj. První jako pilot vznikl v maximální konfiguraci koncem roku 2021 v Norimberku, o rok později začaly následovat další, tentokrát kompaktnější verze v Curychu, Berlíně a Salzburgu. V roce 2023 následoval výkonný hub v mnichově se záložními bateriemi a nabíjecím výkonem až 320 kW, následoval Frankfurt v roce 2024, následovaly dvě lokality v Tokiu a další v Mnichově a Kiefersfeldenu. A právě nyní začal sloužit jedenáctý hub v Severním Porýní-Vestfálsku, tedy v nejlidnatější německé zemi, konkrétně v Düsseldorfu.

Jak se nabíjí v unikátním Audi Charging Hubu?

Tam vyrostl v technologickém inovačním kampusu EUREF u letiště a přilehlého nádraží s napojením na dálnice A 44 a A 52, které se nedaleko kříží. Nabízí celkem čtyři přípojky s výkonem až 400 kW. Manipulaci s těžkými, chlazenými kabely usnadňují otočná ramena s výložníky u každého parkovacího místa, myšleno bylo na snadný přístup i pro hendikepované, proto jsou místa prostorná a vybavena výškově nastavitelným displejem. Modulární stavebnicový systém umožnil zkrátit dobu výstavby na minimum, nebyly potřeba ani základy a celý objekt je možné snadno přestěhovat. Vybaven je bateriovým úložištěm z programu Second life s kapacitou zhruba 1 MWh. Ta je nabíjena z relativně slabé přípojky, což šetří náklady, a stačí na dobití zhruba 60 aut. Inteligentní systém zároveň předvídá potřebné množství energie na další den a přednostně ji ve spotovém systému kupuje, když je levná. Veškeré zázemí co se týče občerstvení či hygieny nabízí samotný kampus.

Šéf projektu Hubert Link zároveň plánuje další rozšiřování projektu, s nímž se chce nadále zaměřovat hlavně na města. Podle provedených výzkumů se totiž zákazníci rádi vracejí a navíc čas, strávený na Audi charging hubu, dává prostor k další komunikaci se zákazníkem a posilování povědomí o značce Audi.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze